Volkswagen Passat, Golf, Polo. Chiar și copiii au auzit de ele. Sunt printre liderii segmentelor din care fac parte, la nivel global, dar și în România. Dar ce de sunt mașinile Volkswagen atât de iubite în țara noastră?
Românii au un cult pentru mașinile germane. Mulți dintre ei ar prefera un model german la mâna a doua, adus de peste hotare, decât o Dacia autohtonă nou-nouță. Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen și Opel, dar și Skoda, pentru că împarte platforme și tehnologii cu Volkswagen, sunt în topul preferințelor românilor.
În traducere din limba germană, “Volkswagen” înseamnă “mașină populară” sau “mașina poporului”. Atunci când a venit pe lume, Volkswagen trebuia să producă mașini pe care să și le poată permite orice cetățean german. În România, cel mai accesibil Volkswagen este up!, cu preț de pornire de 12.198 de euro, înainte de reducerea asigurată de Programul Rabla. La polul opus se află Touareg, cu preț de pornire de 50.201 euro.
1.9 TDI, 2.0 TDI, 1.4 TSI. Sunt grupuri de cifre și litere familiare chiar și celor care nu sunt pasionați de mașini. Posesorii de Volkswagen se bat cu pumnii în piept când le rostesc numele. De-a lungul timpului, Volkswagen a construit și modele de legendă. Unul dintre ele, Beetle, a ieșit din producție anul trecut. Dar a rămas pe piață Golf, care va sărbători, în curând, jumătate de secol pe piață.
Modele ca Touareg, Passat și Arteon au făcut deja saltul către clasa premium. Chiar și mai jos în portofoliul constructorului german, la Tiguan și Golf, de exemplu, se regăsesc dotări care apar în gamele de modele Mercedes, BMW și Audi, atât la capitolul confort, cât și în ceea ce privește siguranța.
Nu chiar toată lumea, dar să ne gândim numai la faptul că s-au vândut peste 30 de milioane de unități Golf de la apariția modelului, în 1974, și până la apariția noii generații Mk8. Un calcul simplu arată că s-a vândut un Golf la fiecare 45 de secunde.