Ambreiajul este unul dintre mecanismele mașinii care se poate defecta rapid dacă este folosit greșit. 5 moduri simple în care sigur îl distrugi.
Poți prelungi viața ambreiajului mașinii tale dacă îl folosești corect. Dar ce îl distruge?
Este ceva ce ai învățat, probabil, la școala de șoferi, acolo unde mulți instructori auto încă mai dau comanda “Ambreiaj, frână!” sau îți recomandă să iei virajul cu ambreiajul apăsat. Dacă pedala de ambreiaj ajunge să aibă o poziție anormală după o astfel de utilizare, apelează la ajutorul unui mecanic.
Vrei să pleci de pe loc în secunda în care semaforul arată culoarea verde și aștepți momentul cu piciorul pe pedala de ambreiaj și selectorul deja în treapta întâi. Este un gest care te va poziționa pe primul loc în cursa de la un semafor la altul, dar care va duce în scurt timp la uzura ambreiajului.
Dacă auzi zgomote ciudate atunci când schimbi treptele, este clar: nu ai călcat ambreiajul până la capăt, te-ai grăbit să schimbi treptele. Apăsarea incompletă a pedalei va determina uzura prematură a mecanismului.
Multe modele noi au Auto-Hold sau/și asistență la plecarea din rampă. E simplu să pleci de pe loc când le ai. Dar dacă mașina ta nu este echipată cu asemenea funcții, la plecarea din rampă poți să folosești frâna de mână pentru a evita forțarea ambreiajului.
Pe termen scurt, nu este o problemă. Dar dacă recurgi la această soluție la fiecare plecare de pe loc, ca să poți accelera mai rapid, vei ajunge la fel de rapid și în service.