5 Aprilie în istoria automobilistică
Aprilie 1923 – Firestone începe producţia de anvelopelor
balon (aşa numitele tyre ballon), fiind primele cauciucuri cu aer
sub presiune produse şi puse în vânzare pentru modelele în serie
largă. Firestone era la acea vreme cel mai important constructori
de anvelope, echipând modelele Ford T cu pneuri.
Noul model de cauciuc, deşi era o evoluţie a
precedentelor tipuri, era radical îmbunătăţit. Până atunci,
folosirea aerului sub presiune, deşi îmbunătăţea confortul,
reprezenta un punct vulnerabil pentru anduranţa gumelor, un cauciuc
rezistând mai puţin de 500 km. Firestone a venit cu un nou concept
de cauciuc cu o formă de elipsă, de aici îi vine şi numele inspirat
de baloanele cu aer cald de la acea vreme, şi cu inserţii de bumbac
pentru a îl face mai rezistent, dar la fel de elastic.
Firestone a fost bine primită de constructorii de automobile, în
1924 61% din cele 11 modele de automobile oferite pe piaţa
americană având noul tip de cauciuc. Şi maşinile europene au trecut
la noul standard. Această
invenţie este una dintre cele mai importante descoperiri în istoria
auto, scăzând considerabil numărul de pene şi astfel automobilul a
devenit un mod de transport de încredere.
În plus noul tip de pneu reducea foarte mult
şi consumul, se spune că un automobil Ford T dotat cu vechile
cauciucuri putea parcurge 5-9 km cu 1 litru de combustibil, în timp
ce un Ford A putea străbate 8-12 km cu noile anvelope
pneumatice.