4 Martie în istoria automobilistică
4 Martie 1887 – „Trăsura cu
motor pe benzină” Daimler este probată pentru prima dată de
Gottlieb Daimler între Ensilgen şi Cansstatt. Daimler este cunoscut
pentru crearea şi patentarea primului motor cu combustie, răcit cu
apă în anul 1885. Răcirea cu lichid făcea ca motorul să nu se
supraîncălzească, putând fi exploatat intens.
Astfel, acum 123 de ani se poate spune că a avut loc primul test
cu un vehicul propulsat cu un motor cu ardere internă, Daimler
montând motorul pentru care era celebru pe o trăsură. Vehiculul lui
Daimler avea un motor cu un singur piston şi putea atinge o viteză
maximă de 16 km/h. Memorabil este faptul că acel sistem primitiv
constituie coloană vertebral pentru majoritatea automobilelor
contemporane. Deşi Daimler şi Benz sunt deseori nume corelate, Carl
şi Gottlieb au fost mari rivali în acea perioadă şi doar după
moartea lor cele două companii au fuzionat.
4 Martie 1902 – „The American Automobile
Association” (AAA) a luat fiinţă şi este una dintre cele mai vechi
organizaţii automobilistice din lume. Asociaţia a fost printre
primele organisme care dezbăteau problemele care afectau
„motoriştii” din acea perioadă. AAA este în prezent cea mai mare
organizaţie automobilistă din lume.
4 Martie 1936 – Pilotul de Formula 1 John
Clark, care a dominat Formula 1 în anii ’60, s-a născut în Scoţia.
Britanicul a intrat în circuitul Formulei 1 în 1960 şi a avut parte
de câteva experienţe traumatizante chiar de la început care nu îi
prevesteau succesul în F1. Cel mai grav a fost accidentul cu
Wolfgang von Trips, de care Clark nu s-a făcut vinovat, dar în care
germanul şi mai mulţi privitori au murit.
În 1962 soarta s-a întors în favoarea lui John Clark şi doar
problemele tehnice l-au împiedicat să câştige fiecare cursă la care
a participat în următorii patru ani. Scoţianul are în palmares 2
titluri de campion de Formula 1. Scoţianul a murit la vârsta de 32
de ani într-un accident pe circuitul de la Hockenheim, dar a lăsat
în urmă un record de 25 de victorii în 72 de curse la care a
participat.
4 Martie 2008 – Dacia Sandero este lansat
oficial la Salonul de la Geneva 2008, fiind primul hatchback al
companiei de la preluarea de către Renault. Modelul avea să
înregistreze un succes mai ales pe piaţa europeană, acolo unde
preţul avantajos şi programele de stimulare a vânzărilor l-au
avantajat.
Cu ocazia acestei lansări, Dacia şi-a prezentat şi noua imagine
de marcă, ce se diferenţia printr-un design minimalist şi mai
sobru. Această nouă imagine de marcă a creat controverse, nu toţi
apreciind sigla simplistă şi textul lipsit de artificii de design
adiţionale.