31 Martie în istoria automobilistică
31 Martie 1900 – Prima reclamă la automobile
apare într-o revista de interes general. Saturday Evening Post a
fost vehiculul media care a afişat primul material publicitar, care
avea sloganul „Automobiles That Give
Satisfaction” şi care promova un autovehicul produs de The W.E.
Roach Company din Philadelphia, Pennsylvania.
31 Martie 1932 – Ford
prezintă primul său motor V8 din istorie şi unul dintre primele
propulsoare cu această arhitectură produse în masă pentru publicul
larg. Denumit Flathead, acest motor reprezenta un salt mare
tehnologic pentru Ford, americanii folosind până atunci doar
motoare cu 4 sau 6 cilindri în linie.
Acest concept de motor a fost la bază chiar
construit prin alipirea a două motoare 4 în linie pe aceeaşi arbore
cotit, după care designul a evoluat. Inventatorul V8-ului este
considerat Leon Levavasseur, un francez care a montat acest
propulsor pe un avion. Aeronautica a fost segmentul în care aceste
motoare au fost folosite prepronderent, Renault şi Darracq au
implementat pe câteva automobile V8-ul. Cadillac a fost
producătorul care a introdus V8-ul în premieră în producţia de masă
un motor V8 de 5.5 litri, dar era destinat doar celor foarte
bogaţi, datorită preţului mare.
Motorul original Ford apărut în 1932 avea
cilindreea de 3,6 litri şi producea 65 CP. În 1933 inginerii Ford
au crescut însă compresia de la 5.5:1 la 6.33:1 reuşind să ridice
puterea la 75 CP. Primul model pe care s-a introdus această
motorizare a fost Ford Model B, automobil care a rămas în istorie
şi sub denumirea Ford V8 după propulsorul pe care îl avea sub
capotă sau Model 18.
Acest model a fost prima maşină adresată
publicului larg care avea un motor V8, reprezent/nd o bornă
importantă în industria automobilistică. Publicul a îmbrăţişat
repede această motorizare renunţând la versiunea cu motor 4L.
Astăzi tocmai pentru încărcătura istorică pe care o poarte
automobilul Ford Model B V8 este unul dintre cele mai râvnite
modele de colecţie, costând peste 60.000 de dolari.