300 de mașini rare au fost descoperite într-o colecție uitată de lume

Publicat: 14 04. 2020, 12:35
Actualizat: 14 04. 2020, 12:41

300 de mașini rare au fost descoperite într-o colecție uitată de lume, la New York. Cele mai multe dintre mașini nu au văzut niciodată lumina zilei de când au intrat în garajul excentricului proprietar, acum mai bine de 40 de ani.

Intră în Galeria FOTO

Sunt colecții de mașini care pot fi văzute de toată lumea, așa cum este la noi Țiriac Collection, după cum există și colecții de mașini care sunt păstrate doar pentru deliciul proprietarului. O astfel de colecție, ținută ascunsă lumii întregi, a fost descoperită recent în New York. Vorbim de colecționari care nu vor să fie cunoscuți și care adesea cumpără mașini rare la licitații prin interpuși, pentru a-și putea păstra anonimatul.

În acest caz, proprietarul unei imense colecții (300 de mașini rare, ascunse în trei hale acoperite) a apelat la serviciile unui atelier de detailing pentru a-l ajuta să-și pună în valoare mașinile, înainte de a le scoate la vânzare. Norocosul care a avut acces la această adevărată capsulă a timpului a avut permisiunea de a filma mașinile, astfel că ne putem bucura alături de el (sau, după caz, deplânge împreună soarta acestor rarități).

Povestea acestei colecții aproape abandonate începe cu câțiva ani în urmă, când Larry, proprietarul firmei de detailing Ammo NYC, a auzit de existența ei, dar nu a reușit niciodată să ia legătura cu proprietarul. Până acum, când acesta a apelat la serviciile lui Larry, spunând că vrea să vândă colecția. Desigur, înainte de acest pas, mașinile trebuie readuse într-o stare care să nu stârnească mila, iar experiența lui Larry l-a ajutat să obțină acest contract.

Primul exemplar al acestei colecții de 300 de mașini rare care a primit tratamentul de înfrumusețare oferit de Ammo NYC este un Bizzarrini P538, un model de curse construit în anii ’60 în numai două exemplare pentru, a participa la LeMans. Giotto Bizzarrini este un inginer care a lucrat îndeaproape cu Alfa Romeo Lamborghini și Ferrari (unde a lucrat, printre altele, la celebrul 250 GTO), înainte de a-și crea propria companie de automobile sport. Mașina, aflată acum în proces de restaurare, ar trebui să valoreze peste un milion de dolari.

sursa: Motor1.com