30 de milioane de maşini – obiectivul suedezilor pe care îi susţin românii.

Publicat: 24 11. 2016, 12:29

CARE-I TREABA CU CROWDFUNDING-UL?

Site-urile de crowdfunding au rezultate excepţionale. La nivel de dezvoltare şi de evoluţie a noastră. Oamenii cu idei mari şi bani puţini postează un video cu produsul inventat sau gândit şi obţin bani de la lumea care apreciaza ideea. Aşa devin oamenii normali sponsorii unor produse care ajung în piaţă. În schimb, aceşti sponsori primesc recompense: de la creditarea numelui în proiect până la discount-uri pentru aceste produse când ajung pe raft sau chiar produsele în „viu” fără nici un alt cost.

MAŞINA DE 1.23 MIL. EURO

Aici avem un concept de maşină suedeză care a fost postat pe site-ul fundedbyme. Exact ceea ce vă spuneam, un site de crowdfunding pe care sponsorii primesc detalii în timp real despre contribuţia lor, cum a fost folosită în proiect, investiţia colectivă şi tot felul de alte detalii. Banii nu se pierd, banii se transformă în ceva util pentru societate. E o condiţie ca să apari pe site-uri de crowdfunding. Iar omul care contribuie devine direct implicat, parte din proiect. Ceea ce vedem, adică maşina electrică Uniti, a strâns 1.23 de milioane de euro. Mai ales datorită design-ului. Fiecare proiect are aşa-zişii business angels (în acest caz 6 oameni) – cei care dau grosul, cum s-ar spune, ca să înceapă proiectul. Ei rămân investitori importanţi în business până la capăt, inclusiv cînd încep livrările – în 2020 după planul suedezilor de la Uniti. Detalii tehnice despre Uniti nu sunt încă, dar va fi un vehicul care va consuma numai curent şi se va încărca repede de la priză. Un motor mic pentru dimensiunile lui va fi suficient pe distanţe scurte, cum ar fi casă-serviciu sau o ieşire rapidă pe seară în oraş.

ŞI ROMÂNII LA COADA SPONSORILOR

570 de oameni din 45 de ţări (+România) “au cotizat” în medie câte 2.300$. Aşa s-au strâns 1.23 mil. euro până în 19 noiembrie, când s-a terminat campania de pe fundedbyme. Suma totală este echivalentul a 12.5% din capitalul companiei. Aşa cum spuneam, celelelate procente sunt completate de către buiness angels. Obiectivul suedezilor care fac maşina electrică Uniti este să vândă 30 mil. bucăţi, mai ales celor pînâ în 30 de ani, fiind p maşină de un loc. Până acum s-au strâns deja 140 de comenzi, chiar dacă maşina apare pe piaţă în 2020.