3 moduri prin care maşinile se întorc împotriva noastră (galerie foto)
Subiectul acestui articol ne-a venit în cap după un experiment artistic. Volvo a lucrat cu Barbara Davidson (fotograf de 3 ori câştigător al premiilor Pulitzer) la o expoziţie cu poze făcute cu camera unui XC60. Cameră care e folosită de sistemele de siguranţă ca să recunoască obstacole, pietoni, animale, iar împreună cu alte radare şi ceilalţi senzori, să determine evitarea unui posibil accident.
Acţiunea de marketing e clar premium şi comunică prin arta vizuală dotările de siguranţă ale maşinii. Unde mai punem că Barbara Davidson are o istorie în care un Volvo i-a salvat viaţa când era mică şi s-a dat peste cap cu maşina.
După ce ne-am uitat la poze, am simţit o panică specifică unui om urmărit, scanat şi chiar luat în colimator dacă mergem mai departe cu paranoia. Probabil că dramatismul alb-negru al pozelor ne-a supradeterminat această reacţie.
Însă, hai să vedem lumea de azi în care te trezeşti cu PC-ul blocat acasă şi cu răscumpărări ca să-l mai poţi folosi. Cu o lume în care îţi acoperi camera de la laptop ca să vadă ce faci prin casa cu iubita.
Şi ne imaginăm direct nişte hackeri care au un punct de acces online şi se conectează la maşină. Ce se întâmplă dacă în loc de frâna pe care decide Volvo să o pună, hackerii dau o comandă inversă în creierul maşinii şi accelerează? Se poate? Da, atât timp cât tot ceea ce face o maşină trece printr-o unitate electronică de comandă şi cât timp noile maşini comunică aproape toate online.
Sau ce se întâmplă dacă hackerii fură poze prin această cameră şi le publică fără acordul tău pe internet? Poţi să fii surprins în contexte în care nu vrei să fii descoperit şi asta e un atac la intimitate.
Sau ce se întâmplă dacă tocmai serviciile secrete folosesc maşinile cu aceste camere ca pe surse de informaţii despre noi toţi? Ok, poate suntem paranoici, dar tot ce am spus mai sus e mai mult decât posibil.
BARBARA DAVIDSON ŞI POZELE FĂCUTE CU CAMERA DIN PARBRIZ A LUI XC60