25 Martie în istoria automobilistică
25 Martie 1901 – În acea zi s-a consemnat
debutul primului automobil Mercedes, prezentat la Nice Automobile
Week. Trebuie să menţionăm că istoria are şi o doză de controversă
în privinţa acestei date, prima prezentare a modelului fiind la Pau
Grand Prix în sudul Franţei pe 17 februarie în acelaşi an, dar
automobilul a cedat după câţiva metri de la start, lansarea fiind
astfel ratată. Daimler a perfecţionat însă modelul şi s-a înfiinţat
în Franţa pentru a îşi arăta bijuteria.
Primul Mercedes
a impresionat având un şasiu de oţel, grilă de tip fagure şi o
cutie cu timonerie cu ghidaj, setând standarde noi pentru industria
încă de pe atunci. Presa a fost atât de impresionată la acea vreme
încât au declarat în cor că automobilismul va intra în era
Mercedes.
Denumirea
Mercedes vine de la un om de afaceri austriac, Emile Jellinek, care
i-a transmis lui Gottlieb Daimler că va cumpăra 30 de maşini, dacă
va monta pe ele un motor mai mare şi le va numi după fiica sa
Mercedes. Realizarea îi aparţine lui Wilhelm Maybach şi Paul
Daimler, Gottlieb stingându-se cu un an în urmă. Numele cu origini hispanice a devenit astfel
marcă şi a devenit unul dintre cele mai rezonante din istoria
automobilistică.
25
Martie 1920 – Walter
P Chrysler îşi dă demisia din funcţia de vice-preşedinte General
Motors. Ruptura dintre Chrysler şi William C. Durant, a venit în
urma neînţelegerilor privind viitorul GM şi a viziunilor diferite.
Walter P Chrysler a fost unul dintre cei mai bine plătiţi oameni
din industria auto din acea perioadă, primind pe an un bonus de
500.000 $, pe lângă cei 10.000 $ pe care îi primea lunar. Plecarea
de la General Motors a avut bineînţeles ca finalitate înfiinţarea
propriei sale companii în 1925, cu care până la urmă a ajuns să
concureze GM.
25
Martie 1982 – Danica
Patrick, prima femeie care a câştigat o cursă de Indycar se naşte
în această zi. Americanca a locuit o perioada a vieţii sale în
Marea Britanie, alegând Regatul pentru oportunităţile mai bune de a
se pregăti pentru motorsport. Danica s-a întors însă în 2002 şi a
început să piloteze pentru echipa Rahal Letterman Racing, iar
debutul în IndyCar şi l-a făcut pe data de 29 Martie 2005, fiind
doar a patra femeie din istorie care se încumeta în această
competiţie.
Debutul a fost
entuziasmant, Danica reuşind să conducă cursa timp de 19 tururi, o
premieră pentru o femeie până atunci. Prima victoire a avenit pe
data de 20 Aprilie 2008, pe circuitul Twin Ring Motegi, în cadrul
etapei Indy Japan 300. Această victorie a venit pentru echipa
Andretti Autosport şi a fost facilitată de faptul că primii în
cursă au trebuit să realimenteze cu puţin timp înainte de ultimul
steag al cursei.