25 de ani de când James Bond a condus primul BMW Z3
Se împlinesc 25 de ani de când James Bond a condus primul BMW Z3, în filmul Golden Eye, lansat în 1995. Pierce Brosnan a fost actorul care a dat viață celebrului personaj, și tot el norocosul care a condus roadsterul BMW.
BMW Z3 a fost primul model produs de casa bavareză în afara granițelor Germaniei. Mai exact, popularul roadster a ieșit pe porțile uzinei din Spartanburg, acolo unde se porduc astăzi toate modelele gamei X ale BMW, cu excepția lui X1.
Primul care a condus un model BMW Z3 a fost celebrul James Bond în „Golden Eye”. Premiera filmului a avut loc în noiembrie 1995, iar BMW Z3 a fost partener de încredere pentru Pierce Brosnan în cele mai dinamice scene. Ca un element inedit, una din maşinile folosite la filmări se află astăzi în Muzeul BMW din München.
Agentul 007 este un mare pasionat de mașini, iar saga James Bond a fost folosită de-a lungul timpului de mai mulți producători auto pentru a-și promova produsele. În afară de BMW, probabil cele mai cunoscute mașini Bond sunt modelele Alfa Romeo sau Aston Martin.
În acelaşi an, pe piaţa din SUA s-a lansat ediţia limitată Z3 James Bond Edition, produsă în doar 20 de unităţi. Succesul său a fost atât de mare încât producţia a trebuit extinsă la 100 de maşini. Până la începutul anului 1996, întreaga producţie anuală a modelului Z3 – 15.000 de exemplare – era deja vândută.
25 de ani de BMW Z3: Roadsterul german a fost star de cinema
Ca personaj de film, BMW Z3 mai are o apariţie specială în 2001, în scurt metrajul „The Follow” din seria „The Hire”. Producţia are alături de Clive Owen, personajul permanent al seriei, o echipă foarte valoroasă cu Adriana Lima (al cărei personaj conduce un BMW Z3), Mickey Rourke şi Forest Whitaker în distribuţie şi regia semnată de Kar-Wai Wong.
Caroseria lui BMW Z3 a fost proiectată de Joji Nagashima, care a creat şi designul BMW Seria 5 E39 şi BMW Seria 3 E90. BMW Z3 a continuat formula caracteristică a roadsterelor mărcii: capotă lungă, spate scurt, console foarte scurte şi o poziţie de condus transferată mult în spate, aproape deasupra punţii posterioare.
Fără îndoială, BMW Z3 a fost un succesor vrednic, la dimensiuni compacte, al legendarului BMW 507 din anii ’50 şi a continuat povestea deschisă de BMW Z1. Ultimul model produs la fabrica din Spartanburg a părăsit linia de asamblare la 28 iunie 2002 şi este expus în muzeul uzinei. Rodsterul compact este o interpetare foarte specială BMW a plăcerii de a conduce.