25 Aprilie 1926
– În această
zi primul Maserati îşi face debutul.
Era vorba de Maserati Tipo 26, un model cu care creatorul său
Alfieri Maserati a participat în cursa de la Targa Florio
desfăşurată în aceea zi. Iniţial Alfieri crease acest model pentru
Diatto, dar producătorul din Milano şi-a încetat operaţiunile în
1925 şi italianul şi-a dus creaţia la micul atelier pe care
împreună cu fraţii săi îl înfiinţase în 1914 în Bologna, luând
astfel naştere Maserati.
Maşina s-a
dovedit un succes, Maserati obţinând la prima cursă cu prima maşină
locul întâi la grupa de motoare de 1.5 litri. Din acest propulsor
cu 8 cilindri în linie, Tipo 26 dezvolta 120 – 128 CP şi avea un
consum estimat la 30 litri la 100 km parcurşi, cu un rezervor de 80
de litri. Propulsorul era cuplat la o cutie cu 3 vitezeCaroseria
era construită din aluminiu, având un ampatament de 2,65 metri.
Modelul avea roţi cu dimensiunea de 18 inch şi frâne cu tambur la
toate cele patru roţile.
Modelul a fost
unul destinat exclusiv curselor şi succesul său a atras repede
alţi „gentlemen drivers” precum Emilio Materassi, Diego de Sterlich, Luigi Fagioli, Baron
Filippo Sartorio sau Maria Antonietta Avanzo . Tipo 26 a fost
practic baza pe care Alfieri a început să construiască şi
următoarele modele Maserati.
25 Aprilie
2001 – Michele
Alboreto, un fost pilot de Formula 1 italian, moare pe circuitul
german Lausitzring în timpul unor teste efectuate pe modelul de
circuit Audi R8. În timp ce parcurgea o linie dreaptă unul din
pneurile lui R8 a explodat la viteză mare, făcându-l pe italian să
piardă controlul şi să se zdrobească de un zid la viteză maximă.
Alboreto a concurat în anii ’80 pentru Ferrari, reuşind să câştige 5 Mari Premii şi să termine
sezonul 1985 ca vicecampion. Ulterior Alboreto s-a afirmat şi în
cursele de anduranţă, câştigând cursa de la LeMans din
1997.