22 Martie în istoria automobilistică
22
Martie 1983 – În acea
zi Pentagonul
acordă companiei AM General
Corporation un contract de 1 miliard de dolari
pentru dezvoltarea a 55.000
de High
Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles
(HMMWV). Acest
vehicul şi-a câştigat porecla de Humvee şi renumele de vehicul imbatabil în
misiunile din Panama şi în Golful Persic de la începutul
anilor ‘90.
În 1992
a apărut şi versiunea civilă a Humvee-ului denumită
Hummer. Fiind un mastodont pe roţi, cântărind aproape 4,5
tone şi având un consum mediu în cel mai bun caz de 25 de litri la
sută şi-a atras repede simpatia vedetelor hollywoodiene megalomane,
Arnold Schwarzenegger, fiind printre primii posesori. Acest model
întruchipa foarte bine stilul „over-sized” al americanilor, fiind prea puţin în ton cu
tendinţele auto
În 2002,
Hummer a mai lăsat puţin din grandomanie şi a scos modelul
H2, mai mic decât
primul dar tot impozant prin gabaritul de peste 3,5 tone.
Popularitatea tot mai mare a acestor modele a făcut ca în 2003
grupuri de ecologişti să incendieze mai multe reprezentanţe Hummer
din SUA. În 2005, a apărut Hummer H3, cel mai mic model din istoria mărcii. Acesta a venit
tocmai la timp pentru că în 2006 modelul H1 a fost scos din
producţie datorită lipsei de comenzi.
În 2008 criza care a lovit America a avut repercusiuni grave
asupra Hummer vânzările mărcii scăzând cu 50% în doar un singur an.
La 1 Iunie 2009 G.M. şi-a proclamat insolvenţa şi pe data de 2 Iunie au anunţat că
Hummer va fi vândut chinezilor. Tranzacţia s-a tot tergiversat şi
nici în prezent nu s-a ajuns la o finalitate. Cel mai probabil
Hummer va fi însă închisă ca şi marca, având o viaţa foarte
controversată şi, probabil, scurtă.