22 August în istoria automobilistică
22 August
1902 – În această zi
în Detroit a luat naştere Cadillac, o marcă denumită după
exploratorul francez Antoine Laumet de la Mothe, Sieur de Cadillac,
cel care a înfiinţat „oraşul motoarelor„ în
1701. Fondatorul mărcii
americane este Henry M.Leland,
un inginer american care a preluat rămăşiţele Henry Ford
Company – cea de-a doua tentativă a lui Henry Ford de a pune pe
picioare o companie, nu a treia şi cea încununată de succes – şi a
reformat-o ca şi Cadillac.
Cadillac a
intrat sub umbrela General Motors în 1908 şi imediat s-a remarcat
prin inovaţii de succes aduse automobilului. Astfel în 1910
Cadillac a fost primul producător care a asamblat un automobil cu
caroserie închisă, iar în 1912 a fost primul care a încorporat un
sistem electric pe maşini, pentru pornirea motorului şi luminile de
drum.
În 1926 Cadillac
a introdus şi primul plafon făcut din oţel, până atunci
automobilele având unul din lemn acoperit cu material textil. În
1957 Cadillac a introdus funcţia de memorare a poziţiei scaunului
şoferului, o formă primitivă a sistemelor de astăzi şi 7 ani mai
târziu pe un Cadillac a apărut climatizarea automată. De altfel
aceea a fost perioada de glorie Cadillac, criza auto americană din
anii ’70
afectând compania.
De asemenea,
Chevrolet a suferit din cauza politicii General Motors, care în
încercarea de a mări eficienţa, a început să dezvolte modele pe
platforme comune, ba care chiar şi semănau foarte mult între ele.
În anii ’90
Cadillac a revenit în atenţia
americanilor prin introducerea
SUV-ului Cadillac Escalade în 1998. În prezent Cadillac
încă se luptă pentru a atinge excelenţa inginerească a
competitorilor germani, foarte des comparându-se ei însăşi cu
mărcile nemţeşti.