21 Iunie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 21 iun. 2010 Știri auto

21 Iunie 1954 – În această zi Mercedes-Benz îşi
anunţă printr-o telegramă participarea pentru Grand Prix-ul Reims
al Franţei, consemnând practic revenirea Mercedes-Benz în cursele
de Grand Prix, care din 1950 au fost reunite sub cea mai celebră
competiţie automobilistică la nivel global, Formula 1. Modelul
folosit era un Mercedes-Benz W196 , iar cei doi piloţi aliniaţi la
start erau două nume mari ale pilotajului, Juan Manuel Fangio şi
Karl Kling.

Debutul a fost
unul cât se poate de fast pentru Mercedes-Benz şi nemţii au dominat
fără drept de apel Formula 1 în primele două sezoane de
participare. Juan Manuel Fangio a ieşit campion consecutiv,
cu
Săgeţile Argintii”, dovedind supremaţia constructorului din
Stuttgart. Aceasta a fost însă curmată de dezastrul din cursa de 24
Ore de la Le Mans, de pe 11 Iunie 1955 atunci când pilotul Pierre
Levegh a ieşit în decor şi a omorât peste 80 de spectatori,
eveniment nefericit care a făcut ca Mercedes-Benz să se retragă la
sfârşitul sezonului din tot ce înseamnă motor sport.

Mercedes-Benz W196

Mercedes-Benz a
revenit în Formula 1 în 1993 ca furnizor de motoare pentru Sauber
după care a semnat parteneriatul de succes cu McLaren şi în 2010 a
revenit sub nume propriu, înregimentându-l pe titratul Michael
Schumacher.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide