21 iulie în istoria automobilistică

Publicat: 21 07. 2010, 00:00

21 Iulie 2004 – În această zi pe porţile
Uzinei Dacia de la Mioveni iese ultimul exemplar Dacia 1310, după o
carieră de 35 de ani. Dacia 1300 a fost oficial prezentată oficial
în august 1969. Iniţial acest model a fost practic un Renault 12
produs sub licenţă românească şi, deşi licenţa a expirat în 1978,
Dacia 1300 a mers mai departe sub denumirea Dacia 1310 prezentată
la Salonul de la Bucureşti,
versiune ce venea cu anumite modificări estetice şi tehnice.

Au existat mai
multe versiuni de caroserie ale lui Dacia 1300 Dacia Break(1973 –
2004), Dacia 1320 ( bicorp, 1987 – 1990 ) Dacia 1325 Liberta
(bicorp , 1991 – 1996), Dacia 1410 Sport (în anii ’80). Dacia
Pick-Up (1981 – 2006). În
total Dacia 1300 s-a produs
în
1 959 730
de unitati
, fiind cel mai
popular automobil de pe străzile din România. Dacia 1300 este şi
unul dintre puţinele automobile care au rămas în mare parte
neschimbate în cei peste 30 de ani şi, deşi ultima versiune a
primit injecţie, şi cutie cu 5 rapoarte, aerul condiţionat sau
ABS-ul nu au făcut niciodată parte din dotările automobilului
naţional.