21 August în istoria automobilistică

Publicat: 21 08. 2010, 00:00

21 August 1947 – În această zi în Dorlisheim,
în Alsacia, a decedat Ettore Arco Isidoro Bugatti, fondatorul
respectatei mărci care îi poartă numele. Bugatti s-a născut în
Italia al Milano, fiind fiul unui designer de bijuteri şi mobilier
italian. De asemenea, toţi fraţii
săi au avut înclinaţii artistice, cel mai celebru fiind
sculptorul Rembrandt Bugatti.
Ettore, copilul cel mai mare al familiei Bugatti, a nutrit
însă un interes mai mare pentru designul funcţional al maşinilor,
contribuind la acea vreme la proiectarea mai multor maşini.

În 1909 şi-a înfiinţat propria
companiei Bugatti, în Molsheim, oraş care la acea vreme era în
Germania, dar acum se află în Alsacia, Franţa. Compania s-a remarcat la acea vreme
prin automobile premium de şosea şi modele de curse foarte
competente, Bugatti având în palmares majoritatea GP-urilor
importante desfăşurate la acea vreme. De asemenea, Bugatti a fost
constructorul care a câştigat ediţia inaugurală a Marelui Premiul
Monaco în 1929.

Soarta a fost
însă dură cu familia Bugatti şi pe 11 August 1939 Jean Bugatti,
fiul lui Ettore Bugatti a murit la vârsta de30 de ani în timp ce
testa un Bugatti Type 57. De asemenea, în Al Doilea Război Mondial
fabrica de la Molsheim a
fost distrusă. Moartea lui Ettore din 1947 a fost fatalitatea
finală care a dus la decăderea mărcii italiene şi dispariţia ei din
peisajul automobilistic în anii
’60.
La începutul anilor
’90 Bugatti a revenit sub denumirea Bugatti Automobili SpA,
deţinută de investitori italieni, apărând modelul Bugatti EB110,
iar din 1998 a fost cumpărată de Volkswagen, grupul care a adus-o
iarăşi în vârful piramidei exclusivităţii.