2025: Presiunea corectă în anvelope primăvara. La ce riscuri se expun șoferii care nu fac această verificare

Autor: Radu Țuțulan 22 mart. 2025 Știri auto
2025: Presiunea corectă în anvelope primăvara. La ce riscuri se expun șoferii care nu fac această verificare

La trecerea de la sezonul rece la cel cald, șoferii trebuie să acorde atenție specială anvelopelor. Și nu e vorba doar de înlocuirea cauciucurilor de iarnă cu cele de vară, și ci de cât de mult le umflă. Iată care este presiunea corectă în anvelope primăvara și la ce riscuri se expun șoferii care nu fac această verificare.

Odată cu venirea primăverii, unii șoferi au început să înlocuiască anvelopele.

Cauciucurile de vară au o aderență mult mai bună când temperaturile sunt pozitive, în comparație cu cele de iarnă.

Când trebuie montate anvelopele de vară în 2025?

Anvelopele de iarnă au o aderență foarte bună atunci când temperatura de afară coboară sub 7 grade Celsius. Așadar, cauciucurile de vară sunt recomandate la valori de peste 8-10 grade Celsius.

Anvelopa de vară este confecționată dintr-un amestec de cauciuc mai moale, care asigură aderență foarte bună la temperaturi mari. Banda de rulare e formată din blocuri mari de cauciuc și caneluri pentru evacuarea apei. Astfel, o mașină echipată cu anvelope de vară va avea o aderență sporită față de cele de iarnă pe toate tipurile de drum, indiferent că este uscat sau ud.

Dar, legea din România nu impune folosirea cauciucurilor de vară în sezonul cald. Ci doar impune șoferilor ca atunci când drumul e acoperit de zăpadă, polei sau gheață, să aibă montate cauciucuri de iarnă.

Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni […] conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acesta să fie echipat cu anvelope de iarnă”, se precizează în Art. 102, alin 6.1, din legea 195/2002.

Așadar, șoferii pot circula și pe timpul verii cu anvelope de iarnă sau all-season.

Însă, indiferent de cauciucul folosit, este foarte important ca presiunea din interiorul anvelopei să fie cea corectă.

2025: Presiunea corectă în anvelope primăvara

Nu există o presiune universală corectă în anvelope. Fiecare producător de cauciucuri stabilește ce volum de aer este indicat să conțină fiecare tip de anvelopă.

presiune prea mică a cauciucurilor duce la o uzură prematură a anvelopelor și la o serie de alte riscuri. Dacă sunt umflate prea tare, scade aderența și crește riscul de explozie.

În general, presiunea corectă în anvelope este în jurul a 2 bari.

Dar, pentru a afla exact ce presiune trebuie să ai în pneuri, trebuie să citești eticheta lipită de producătorul mașinii în anumite locuri.

Presiunea corectă în anvelope o poți găsi:

  • pe capacul de la rezervorul mașinii;
  • pe stâlpul vehiculului;
  • în cartea mașinii;
  • în fișa tehnică a anvelopei sau în documentele de proveniență ale acesteia;
  • online, pe site-ul producătorului anvelopei.

Presiunea corectă în anvelope primăvara este aceeași ca pe tot parcursul anului.

Numai că primăvara, temperaturile pot alterna foarte mult, de la valori cu minus pâna la aproape 30 de grade Celsius cu plus.

Aceste diferențe pot duce la pierderea presiunii din anvelope. De aceea, trebuie verificate periodic sau atunci când unul dintre cauciucuri pare mai moale.

La ce riscuri se expun șoferii care nu verifică presiunea din anvelope

Sunt mai multe riscuri la care se expun șoferii atunci când nu țin cont de presiunea corectă din anvelope.

Ce se întâmplă dacă presiune din anvelope nu este cea corectă:

  • cauciucul se va deteriora mai repede și crește riscul de explozie;
  • riscul de acvaplanare este foarte ridicat;
  • distanța de frânare pe carosabil ud crește considerabil;
  • vehiculul va avea un consum de combustibil mai mare.

Așadar, pentru a conduce în siguranță, este bine ca la variații mari de temperatură sau o dată la câteva săptămâni să facă o verificare a presiunii din anvelope.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Mediafax Foto


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide