De multe ori șoferii pot fi derutați de clasificarea drumurilor, mai ales că sunt impuse limite de viteză diferite. Iar în unele situații, aceeași șosea poate fi încadrată atât în categoria de drum național, cât și european. De exemplu, iată care e limita de viteză pe E85 și care este diferențe între un drum european și unul național.
Drumurile din România sunt clasificate în mai multe categorii, în funcție de importanță, utilizare sau dimensiune.
Clasificarea e făcută de Ministerul Transporturilor, iar în funcție de categorie, Poliția impune diferite limite de viteză.
De multe ori au existat confuzii în rândul șoferilor în ceea ce privește categoria unui drum. Pentru că aceeași șosea poate figura atât ca drum național (DN) cât și ca drum european (E).
Din punct de vedere funcţional şi administrativ-teritorial, drumurile publice se împart în:
Drumurile de interes naţional asigură legăturile cu Capitala ţării, cu reşedinţele de judeţ, cu obiectivele de interes strategic naţional, precum şi cu ţările vecine.
Aceste drumuri naționale sunt clasificate în:
Încadrarea în aceste categorii se face de către Ministerul Transporturilor. Excepție fac, însă, drumurile europene, a căror încadrare se stabileşte potrivit acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
Pe drumul european este interzisa oprirea voluntară, iar limita maximă de viteză este superioară față de un drum național.
Limitele de viteză admise în România sunt:
Vitezele maxime sunt stabilite prin lege, dar administratorul drumului poate micșora sau majora aceste limite. De exemplu, pe un drum european, în zonele periculoase, limita maximă poate fi redusă la 50 km/h. Sau chiar la 30 km/h, în zonele unde sunt amenajate treceri de pietoni.
Drumul European este cel care asigură o legătură continuă de-a lungul continentului. De exemplu, E85, care are ca punct de plecare portul Klaipeda din Lituania, traversează Belarus, Ucraina, România, Ungaria și ajunge în Alexandroupolis, din Grecia.
Din cei aproximativ 2.400 de kilometri, peste 550 km tranzitează România. Traseul face legătura între localitatea Siret, aflată la granița cu Ucraina, și Municipiul Giurgiu, la granița de sud a României cu Bulgaria.
Dar, E85 este cunoscut de cei mai mulți dintre șoferii din România ca DN2 și DN5.
Drumul Național 2 (DN2) face legătura între Siret, județul Suceava, și București. Iar Drumul Național 5 (DN5) leagă Capitala României de municipiul Giurgiu. Ambele tronsoane fac parte din Drumul European 85.
Limitele de viteză pe E85 sunt:
Așadar, indiferent de categoria din care face parte un drum, este important ca șoferii să fie atenți la indicatoarele rutiere care stabilesc limitele maxime de viteză.