Industria își revine rapid după criza pandemiei, iar producătorii auto din țara noastră fac noi angajări. Iată, de exemplu, în 2023 ce salarii au angajații Ford Otosan România, companie care vrea să atragă încă 1.300 de noi lucrători.
Ford România este una dintre cele 6 fabrici auto din țara noastră. Are o capacitate de producție de 272.000 de vehicule pe an și peste 5.200 de angajați.
Anul acesta, după ce a fost cumpărată de Ford Otosan, compania a anunțat că va mai angaja încă 1.300 de oameni.
Posturile principale pentru care sunt căutați noii angajați sunt operatori de producție și experți în inginerie, întreținere și finanțe.
Cei care se întreabă ce salarii au angajații de la Ford Otosan România trebuie să știe că acestea variază în funcție de:
Toate salariile angajaților Ford România sunt confidențiale. Dar dacă analizăm veniturile declarate de foști angajați ai companiei, pe undelucram.ro, aflăm că un muncitor necalificat are un salariu de start de aproximativ 2.000 de lei net.
Pe același portal, însă, un fost angajat pe postul de inspector calitate a declarat un venit net de 4.000 lei. Iar un operator bandă a spus că e plătit cu 3.000 de lei.
Pentru că nu avem o confirmare oficială, nu putem fi siguri de sumele declarate de acești foști angajați. Însă am stat de vorbă cu un inginer care e în prezent angajat la Ford în Craiova. Acesta e de părere că salariile din companie sunt bune, chiar peste media din zonă.
„Salariile sunt bune, comparativ cu alte industrii din zona Craiovei. În funcție de departamentul în care lucrezi, sunt si salarii minime pe economie, pentru muncitorii necalificați sau cei începători. Dar la ingineri, din ce știu, salariile încep de la 3.000-4.000 de lei. Și cresc conform experienței, departamentului, vechimii, etc. În general, lumea e mulțumită de salarii și, odată la ceva timp, toți angajații beneficiază de prime, de majorări, de bonusuri”, a explicat pentru ProMotor, angajatul Ford România, care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Cei care consideră că merită să lucreze pentru acești bani la Ford Otosan România, se pot adresa companiilor de recrutări partenere, din Craiova.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a realizat o listă cu țările europene care au cele mai multe fabrici auto. Germania e în top, cu 54 de uzine producătoare de autobuze, motoare și baterii pentru mașini.
România are 2 fabrici de autoturisme, Dacia și Ford, 2 fabrici de autobuze și 2 uzine de camioane. În plus, țara noastră mai are 3 zone de producție de motoare și o fabrică de baterii auto.
La nivel european, sunt peste 322 de fabrici auto, dintre care 127 de autoturisme, 46 de dube, 56 de camioane și 71 de autobuze.