BMW a construit un concept bizar în anii 2000. Conceptul nu a avut niciodată un corespondent în portofoliul constructorului bavarez. De ce nu a devenit model de serie?
Era anul 2004 când designerii de la BMW au pus într-un concept tot ce aveau mai sportiv și mai dinamic. A ieșit o struțo-cămilă care purta denumirea ICE. Nu, nu vine de la “internal combustion engine” (motor cu combustie internă), ci de la Integrated Concept Engineering. “Nu are un nume prea sexy, dar conceptul chiar este sexy”, spune David Carp, designer senior al diviziei de design de la BMW. A lucrat în același departament 29 de ani, așa că știe exact cum a venit conceptul ICE pe lume.
BMW l-a ținut secret până de curând, când a decis să-l predea celor de la BMW Classic pentru a primi celebritatea pe care o aștepta de 17 ani. Inginerii și designerii au lucrat împreună pentru a crea un concept extrem.
Mașina avea un sistem de propulsie preluat de la BMW X5. Dar acesta era integrat într-o structură bizară. Cabina era preluată de la roadster-ul BMW Z4. ICE era mai scurt și mai scund decât un X3 și semăna cu X4. Gardă mare la sol, jante uriașe, spoturi în oglinzile laterale, două portiere și geamuri fără rame completau look-ul unui concept care nu avea să se transforme niciodată într-un model de serie.
Un singur prototip a fost construit, cel din imagini. A avut la bază schițele realizate de cei de la Centrul de Design BMW din California. Scopul său era de a-i ajuta pe cei de la BMW să decidă în ce direcție vor să se îndrepte.
Păstrat secret timp de aproape două decenii, conceptul ICE va fi expus de acum la BMW Classic de la Munchen. Cei care îl văd vor înțelege de ce nu a devenit niciodată model de serie.
VIDEO: