20 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 20 mart. 2010 Știri auto
20 Martie în istoria automobilistică

20
Martie 1920

– Bugatti
livreaz
ă unui client din
Elveţia primul automobil cu motor cu 4 valve pe cilindru din
istorie. Acesta era un model Type 13 special pentru curse şi avea
un motor de doar 1.4 litri 16V, care dezvolta la acea vreme 30 CP.
Dacă vi se pare puţin , aflaţi că acest automobil, cât se poate de
simplist şi cu un ampatament de 2 metri, cântărea doar 300
kg.

La acea vreme
tehnologia cu 4 valve pe cilindru era cât se poate de
revoluţionară, Bugatti oferind până atunci modele cu 2 valve pe
cilindru, ceea ce era de asemenea un mare progres tehnologic. Din
seria Type 13 435 de modele au fost produse între 1910 şi 1920,
dintre care doar 5 modele aveau motorul 16V. Tot ca fapt divers
Type 13 a fost primul model care a introdus în vocabularul Bugatti
denumirea „Pur Sang”, aceasta codificând versiunile de
serie.


20
Martie 1928
– James
Packard, fondatorul companiei americane Packard Motor Company şi
unul dintre pionierii industriei automobilului moare în această zi
la vârsta de 64 de ani. Compania Packard înfiinţată împreună cu
fratele său William, deşi avea ca obiect de activitate principal
fabricarea becurilor a produs în 1899 primul automobil. Acest
vehicul avea un motor cu un
singur cilindru şi o caroserie deschisă.

James Packard a
avut o contribuţie importantă în cadrul companiei, fiind
preşedintele Consiliului Director şi un factor de decizie
important. Un automobil Packard a fost prima maşină prezidenţială,
în 1921 Warren G. Harding conducând un model Twin Six la
investitura sa oficială. În 1937 revista Fortune a proclamat
Packard a două cea mai valoroasă marcă de automobile din lume, după
Ford. Compania Packard a fost însă închisă în 1956 din cauza
problemelor financiare. În 1990 s-a încercat o resuscitare a
mărcii, dar fără succes.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide