2 Aprilie în istoria automobilistică
2 Aprilie 1875 – Walter Percy Chrysler,
fondatorul Chrysler Corporation, se naşte în această zi în Wamego,
Texas. Acesta şi-a început cariera ca şi mecanic la căile ferate,
de abia în 1911 cariera sa mutându-se în zona automobilelor,
lucrând pentru General Motors. În 1924 Walter Chrysler şi-a lansat
automobilul care îi purta numele, bine primit de public, iar în
1925 a pus bazele companiei Chrysler. Walter Chrysler a murit pe
data de 18 August 1940 la vârsta de 65 de ani.
2 Aprilie 1926 – Pilotul de
Grand Prix, John Arthur „Jack” Brabham, s-a născut în această zi în
Hurstville, Australia. Brabham este unul dintre piloţii care a
alergat în perioada de pionierat a Formulei 1, devenind campion în
anii 1959, 1960 şi 1966. Brabham a rămas în istoria F1, pe lângă
titlurile revendicate, şi pentru contribuţia sa la dezvoltarea
monoposturile cu motor central. În 1962 a înfiinţat marca Brabham,
devenit cel mai important constructor de maşini de curse din anii
’60.
2 Aprilie 1956 – Alfred P.
Sloan se retrage de la preşedenţia General Motors după 19 ani de
carieră. Americanul a avut o contribuţiei importantă la
reorganizarea General Motors, creând o nouă structură de preţ a
mărcilor, de la cea mi ieftină la cea mai scumpă, în ordinea
următoare Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick, Cadillac. În acest
fel evita canibalizare mărcilor proprii şi oferea o gamă cât mai
variată clienţilor.
Aprilie 1959 – Juha Matti Pellervo Kankkunen se naşte în
această zi în Laukaa Finlanda. Juha a reuşit ce nici un alt pilot
de raliu nu a mai reuşit, să câştige trei, din cele patru titluri
obţinute, cu trei constructori diferiţi. Până la dominaţia lui
Sebastien Loeb, Kankkunen deţinea şi recordul pentru câştigarea a
23 de raliuri şi obţinerea a patru titluri în WRC.
Prima participare în WRC s-a consemnat în 1978
la Raliul celor 1000 de Lacuri în Finlanda, dar ca şi pilot
permanent Juha a debutat în WRC în 1983 cu Toyota, şi în 1986 a
ajuns la Peugeot, în acealşi an câştigând primul său titlu, la acea
vreme fiind cel mai tânăr campion din istorie.
Juha Kankkunen s-a mutat anul următor la
Lancia, Peugeot ieşind din raliuri în acel an, şi a fost iarăşi
primul pilot din istorie care a reuşit să îşi apere titlul după ce
a schimbat echipa. Al treilea titlu a venit tot cu Lancia în 1991,
iar în 1993 a luat ultimul titlu, cu prima sa echipă Toyota.
Kankkunen s-a remarcat şi în afara WRC-ului,
în 1988 câştigând Raliul Paris Dakar, iar în 1988 şi 1991 s-a impus
şi în Race of Champions. În 2007 a stabilit şi recordul pentru cea
mai mare viteză pe gheaţă la bordul unui Bentley Continental
GT.