2 ani pentru o aruncătură de băţ sau de ‘ici până ‘colo. Numai la noi se poate

Publicat: 03 10. 2017, 11:03

Nu, chiar nu mai punem botul la orice răhăţel bun care se (des)face în ţara asta, răhăţel care se împrăştie în 7 buzunare intermediare, apoi se duce pe apa sâmbetei la prima fisură sau după 2 ani de la darea în folosinţă şi exploatare şi cum vreţi să-i mai spuneţi.   

Am deschis Facebook-ul dimineaţă şi am văzut mare – live – mare pe CNADNR cu un tip cu ochelari pe numele lui Cuc. Este ministrul transporturilor – Răzvan Cuc – şi nu avem nimic special cu numele lui. Putea să se scrie şi să se pronunţe oricum. Avem însă cu marele eveniment pe care îl face din semnarea unui contract cu derulare pe 2 ani. Doi ani pentru 10 km amărâţi de autostradă, prezentaţi într-o conferinţă de presă similară celor pe care le fac americanii când anunţă că lansează rachete pe lună. Şi nu, nu o halim p’aia cu transparenţa şi comunicarea, că oricum comunicaţi la început, apoi mai comunicaţi când trebuie să justificaţi de ce a oprit executantul lucrările.

Pentru că ori sunteţi în incapcitate de plată, ori nu puteţi să expropriaţi 3 lilieci bezmetici rătăciţi printr-o colonie uitată din vremea extreterştrilor. Şi replica voastră cu “atunci când nu facem ne înjură lumea, atunci când facem, tot ne înjură” – nu merge, pentru că faceţi infinit mai puţin decât ar fi trebuit să fi făcut în 30 de ani.

Doamne, Dumnezeule, dragă PSD, să ştii că nu ne iei ochii cu 10 km pe care-i anunţi cu portavocea ca să ne impresionezi. Fă ceva şi surprinde-ne cu autsotradă spre Marte, poate numai aşa să mai credem în trandafirul roşu. Până atunci, suntem toţi penibili. Noi că ÎNCĂ mai punem botul, voi că ÎNCĂ mai credeţi în voi. Nu vă supăraţi pe noi.

Redăm comunicatul megahipersenzaţional cu marea lucrare nemaivăzută în lumea asta mare.  

Astăzi, la sediul Ministerului Transporturilor, a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 din autostrada Comarnic – Braşov, sector Râşnov – Cristian, la care se adaugă Drumul de Legătură cu minicipiul Braşov. Acest segment va avea o lungime de 10 km, din care 6,3 km în regim de autostradă şi 3,7 km la profil de drum naţional cu 4 benzi, separate pe zona mediană.

Contractul a fost semnat în prezenţa Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, de CNAIR S.A. cu Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL.

Cu această ocazie ministrul Răzvan Cuc a precizat că va monitoriza atent modul în care se vor execura lucrările. “De astăzi, în 24 de luni, conform contractului trebuie să circulăm pe acest sector de autostradă. Atrag atenţia constructorului că nu mai acceptăm nicio întărziere şi mai ales nu mai facem rabat de la calitate. Împreună cu domnul Ştefan Ioniţă, aşa cum v-am obisnuit, vom monitoriza foarte atent, pe şantier, evoluţia lucrărilor.”

Valoarea contractului este de 118.019.701, 80 lei fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare 6 luni, iar execuţia propriu-zisă este de 18 luni. Garanţia de bună execuţie a lucrărilor va fi de 48 de luni.

Directorul General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă, a afirmat cu ocazia semnării contractului că proiectul autostrăzii Ploieşti – Râşnov este la fel de important pentru România ca şi Piteşti – Sibiu

„Este un proiect foarte important pentru România alături de Sibiu – Piteşti şi ne dorim ca ambele investiţii să coexiste. Prin semnarea contractului am parafat începutul acestui obiectiv care va fi finanţat din Bugetul de Stat. Aşteptăm de la Antreprenor seriozitate şi o mobilizare adecvată importanţei acestui proiect. E un proiect care nu are de ce să depăşească termenele contractuale. Astfel, în primăvară trebuie să avem utilajele în şantier şi să demarăm lucrările fără nicio problemă. Avem finanţarea asigurată şi mai rămâne să stabilm când vom porni şi celelalte obiective, astfel încât să construim toată autostrada de la Ploieşti la Râşnov.” a subliniat Ştefan Ioniţă, Director General al CNAIR S.A.

Autor Alexandru Banu

Comunicat: CNADNR