19 iulie în istoria automobilistică
19 Iulie 1934 – În această zi Harold T. Ames a
aplicat la oficiul de patente american pentru autentificarea
farurilor escamotabile. Acest element de design era inspirat chiar
din funcţionalitatea ochiului, blocul optic ieşind din caroserie
după aceeaşi mişcare ca şi cea pleoapei. Invenţia americanului a
fost expusă pe cel mai interesant proiect al său, modelul Cord 810,
unul dintre prototipurile care au influenţat designul automobilelor
americane ce au urmat.
Farurile
escamotabile nu au fost însă un succes şi deşi şi Buick Y-Job,
considerat primul concept auto din istorie, a venit în 1938 cu
aceeaşi soluţie, de abia în anii ’60 popularitatea lor a crescut substanţial, în special în Statele
Unite, acolo unde nu se permiteau blocurile optice aerodinamice.
Printre modele cele mai celebre cu faruri escamotabile numim: BMW
M1, BMW Seria 8, Chevrolet Corvette, Ferrari 456, Ferrari
Testarossa, Honda NSX, Lamborghini Diablo, Lotus Esprit, Mazda
RX-7, Mitsubishi Eclipse, Nissan 300 ZX, Opel GT, Porsche 944,
Toyota Celica, Volvo 480. Ultimul modele automobile cu faruri
escamotabile produse au fost Lotus Esprit şi Corvette C5, ambele
ieşind din producţie în 2005. Astăzi această soluţie nu mai este
una populară.