18 iulie în istoria automobilistică
18 Iulie 1948
– Marele Premiu al Franţei desfăşurat la Reims avea
să fie pe 18 iulie 1948 scena de debut pentru unul dintre cei mai
mari piloţi de Formula 1 din toate timpurile, Juan Manuel Fangio.
Deşi la momentul cursei Fangio avea vârsta de 37 de ani, o vârsta
la care piloţii contemporani lasă volanul, pentru el nu a
reprezentat un impediment. Cel poreclit El Maestro nu a reuşit să
termine această cursă, dar debutul ratat, nu l-a oprit să domine
autoritar Formula 1 în anii ’50, perioadă în
care a obţinut 5 titluri de campion.
Până la era Schumacher, Fangio
a fost cel mai galonat pilot din Formula 1, este adevărat într-o
eră mult mai romantică a curselor cu motor. În schimb mărturie a
talentului său uriaş este faptul că şi-a adjudecat laurii pilotând
pentru patru echipe diferite, un record care este probabil
imposibil de egalat în ziua de azi.
Argentinianul şi-a manifestat de mic
interesul pentru maşini, la frageda vârstă de 11 ani el
câştigându-şi banii ca şi mecanic. A debutat în curse în anul 1934
în ţara natală, pilotând un model Ford A, preparat de el
însăşi. A devenit apoi
campionul Argentinei, primind astfel fonduri pentru a avansa în
carieră şi astfel a putut face pasul spre Europa, acolo unde a
debutat pe un automobil Simca-Gordini. Echipele cu care a scris
istorie au fost Alfa Romeo, Maserati, Mercedes şi Ferrari. După
retragerea din Formula 1, Fangio a devenit preşedintele
Mercedes-Benz Argentina.