16 Martie 1958
– Ford Motor Company
ajunge în această zi la o
cifră de producţie istorică, constructorul american fabricând
50.000.0000 de maşini. Automobilul care a marcat această cifră
rotundă era un Ford Thunderbird roşu, devenit exponat de colecţie.
Ford a reuşit astfel ca în cei aproximativ 50 de ani de existenţă
de până atunci să
construiască în medie 1.000.000 de automobile anual.
Sună
impresionant pentru acea perioadă, dar cei de la Ford nu erau aşa
de satisfăcuţi, rivalii de la General Motors devansându-i clar la
maşini produse. Ca să vă faceţi o idee, aflaţi că în 1966, adică la
doar 8 ani după ce Ford a atins pragul de 50 de milioane, General
Motors sărbătorea apariţia automobilului cu numărul 100.000.000 de
milioane, fiind clar cel mai important constructor al secolului
trecut.
16 Martie 1961 – Jaguar XK-E , sau E-Type după
denumirea mai celebră, una dintre cele mai elegante şi celebre
maşini sport din istoria automobilismului, este lansată la Salonul
de la Geneva. E-Type era succesorul la fel de râvnitelor D-Type şi
C-Type, dar a reuşit să rămână în istorie drept cel mai dorit
Jaguar. Ba chiar Enzo Ferrari în momentul în care a dat ochii cu
coupeul la expoziţia elveţiană, nu s-a sfiit să îl numească drept
cea mai frumoasă maşină din lume.
La lansare
modelul era disponibil cu motorul de 3.8 litri, care după doar trei
ani a devenit 4.2 litri
(acesta fiind oferit până în 1992 chiar, cu modificările de rigoare
desigur). Faptul că putea atinge 100 km/h în doar 6.5 secunde
şi o viteză maximă de 250
km/h, plus suspensia spate independentă,
recomandau E-Type drept
una dintre cele mai sportive maşini la vremea ei.
În total au fost
trei generaţii, cunoscute ca şi Seria 1, Seria 2 şi Seria 3,
produse între 1961 şii 1975, în trei versiuni de caroserie, Coupe,
Cabrio şi 2+2 Coupe. Deşi este una dintre cele mai bine cotate
maşini de către colecţionari
au fost produse în total peste 70.000 de unităţi. Cea mai
exclusivistă gamă este Seria 1, un model în perfectă stare putând
costa până la 160.000 de euro.