14 Mai în istoria automobilistică
14 Mai 1961 – Pe această dată s-a dat startul în Marele
Premiu Monaco, prima cursă a sezonului 1961. Această etapă rămâne
în istoria pentru acceptarea doar a motoarelor turbo cu capacitatea
de 1.5 litri. Până atunci erau acceptate şi motoarele aspirate
natural cu cilindreea de până la 4.5 litri (între 1950 şi 1953) şi
2.5 litri (între 1954 şi 1960).
În ciuda primei victorii obţinute de
Stirling Moss pe un Lotus, acel sezon a fost dominat de Ferrari
prin Phil Hill. Victoria Scuderiei în acel an a fost o surpriză
pentru că italienii erau adepţii motoarelor V6 aspirate şi nimeni
nu se aştepta să se poată adapta aşa repede la era turbo 1.5.
Această perioadă a durat doar 5 ani, din 1966 reintroducându-se
motoarele aspirate cu capacitatea de 3.0 Litri.
14 Mai 2007 – DaimlerChrysler anunţă pe această
dată că a vândut 80,1% din Chrysler Group către Cerberus Capital
Management, dezicându-se practic de divizia americană. Suma
tranzacţiei a fost de 7.4 miliarde dolari. Afacerea s-a dovedit una
păguboasă pentru grupul german, în 1998 Daimler-Benz plătind suma
de 36 miliarde de dolari.
Daimler a preluat Chrysler cu speranţa că va
putea profita de pe urma experienţei şi a gamei Chrysler în ceea ce
priveşte segmentul SUV. Lucrurile nu au mers chiar cum se plănuia,
totul culminând cu anul 2006 atunci când Chrysler a avut un minus
record de 1,5 miliarde dolar. În prezent Chrysler se află în
alianţă cu FIAT care speră să îşi facă intrarea în SUA.