Dezvoltarea de tehnologii fundamentale pentru autovehicule
deosebit de eficiente, compatibile cu mediul, a constituit o temă
permanentă în istoria companiei şi brandului chiar din primii ani
de existenţă. Mercedes-Benz a fost prima companie care a introdus
şi dezvoltat pe deplin în producţie şi pe piaţă numeroase
tehnologii relevante, pe care continuă să le îmbunătăţească: de la
motorul rapid pe benzină – fundamentul primar pentru inventarea
automobilului – la motorul diesel pentru automobile şi injecţia
directă cu benzină, ajungând la tehnologii alternative cum sunt
sistemul de acţionare pe bază de pile de combustibil.
La începutul anilor 1920, Daimler-Motoren-Gesellschaft a adaptat
supraalimentarea mecanică a motorului cu ardere internă, pe care îl
adusese la stadiul de producţie matură pentru motoare de aviaţie,
astfel încât să poată fi utilizat la autovehicule. Datorită
supraalimentării, modelele Mercedes 6 / 25 CP şi 10 / 40 CP ofereau
eficienţă sporită faţă de motoarele comparabile fără
supraalimentare. Acest principiu rămâne valabil până în ziua de azi
şi aduce şi mai multe avantaje sub forma supraalimentării cu
turbocompresor, aşa cum demonstrează motoarele BlueDIRECT.
Una dintre inovaţiile remarcabile în domeniul ingineriei sistemului
de propulsie a apărut în anul 1936, odată cu introducerea lui D 260
ca primul automobil diesel din lume aflat în producţie de serie. În
1954, Mercedes-Benz prezenta legendarul 300 SL ca primul autoturism
de serie echipat cu motor în patru timpi cu injecţie directă de
benzină. Alte repere în dezvoltarea de motoare cu ardere internă
mai eficiente şi mai compatibile cu mediul sunt: primul automobil
de serie cu motor turbo diesel, apărut în 1977, sistemul de
injecţie directă cu rampă comună (CDI), în 1997, şi sistemul
BlueTEC de control al emisiilor în anul 2005 – iniţial la camioane
şi apoi la automobile în anul 2006, tehnologie care transformă
economicul motor diesel într-un motor la fel de curat ca şi cel
Otto.
De asemenea, la sfârşitul anilor ’60, se relansează activitatea
care presupune dezvoltarea sistemelor de propulsie electrică şi
hibridă, acţiune însoţită de dezvoltarea şi testarea intensivă a
motoarelor cu combustie internă alimentate cu gaze naturale sau
folosind combustibili pe baza de alcool şi hidrogen.
În 1994, Mercedes-Benz a făcut senzaţie cu NECAR 1, prima maşină cu
sistem de propulsie bazat pe tehnologia cu pile de combustibil, iar
de atunci dezvoltarea acestei tehnologii a făcut progrese enorme,
autovehiculele fără emisii ce folosesc pile de carburant şi cele
electrice impresionând în prezent prin cuplul lor ridicat şi
agilitatea sporită. Anul 2010 marchează lansarea primelelor maşini
electrice de serie construite cu tehnologii de cea mai recentă
factură: modelul F-CELL de Clasă B alimentat cu pile de combustibil
şi modelul E-CELL de Clasă A, cu propulsie electrică ce foloseşte o
baterie.
De asemenea, subiectul controlării emisiilor a fost de actualitate
timp îndelungat. Nici în acest domeniu Mercedes-Benz nu acceptă
compromisuri, începând deja din 1985, să ofere convertorul
catalitic cu trei căi controlat în buclă închisă pentru toate
motoarele pe benzină. În 1990 apare convertorul catalitic cu
oxidare pentru modelele cu motor diesel. După debutul la camioane,
în anul 2005, apare pe piaţă tehnologia BlueTEC pentru cele mai
curate motoare diesel din lume, introdusă apoi pentru prima dată şi
pe piaţa autoturismelor cu modelul E 300 BlueTEC – un an mai
târziu.
Cheia mobilităţii compatibile cu mediul reprezintă un amestec
inteligent de tehnologii diferite de propulsie: pentru călătoriile
pe distanţe lungi, motoarele optimizate cu ardere internă cu şi
fără modul hibrid reprezintă cele mai eficiente soluţii pentru
viitorul apropiat, în timp ce autovehiculele electrice sunt ideale
pentru folosirea în zonele urbane.
Aceste descoperiri constituie baza strategiei BlueEFFICIENCY
adoptate de Mercedes-Benz, care are trei domenii de acţiune:
• Optimizarea autovehiculelor cu motoare cu ardere internă prin
utilizarea tehnologiilor de creştere a eficienţei, ca în cazul
noilor motoare diesel cu patru cilindri sau a motoarelor BlueDIRECT
cu injecţie directă de benzină
• Îmbunătăţirea în continuare a eficienţei cu ajutorul sistemelor
adaptate de propulsie hibridă, ca în cazul modelului S 400 Hybrid,
primul autovehicul de serie cu baterie litiu-ion sau al modelului E
300 BlueTEC HYBRID cu diesel-hibrid sau al modelului S 500 Plug-in
Hybrid.
• Propulsia fără emisii de gaze poluante, la volanul
autovehiculelor electrice cu pile de combustibil sau cu baterie
electrică, tehnologie aflată iniţial la modelele F-CELL de Clasă B
şi E-CELL de Clasă A.
Povestea mărcii Mercedes-Benz: pasiunea pentru perfecţiune,
fascinaţie şi responsabilitate
Dintotdeauna Mercedes-Benz a cultivat un set de valori prin care a
dat dovadă de excelenţă pe parcursul timpului. Mai mult, povestea
mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru
perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.
Iar cele trei valori reprezintă împreună promisiunea pe care
Mercedes-Benz o face tuturor celor care şi-au manifestat pasiunea
pentru excelenţa mărcii germane. Astfel, perfecţiunea este cea care
garantează confortul, calitatea şi siguranţa autovehiculelor.
Fascinaţia este cea prin intermediul căreia Mercedes-Benz vorbeşte
despre sportivitate, stil şi design. De asemenea, Mercedes-Benz a
cultivat pe parcursul istoriei sale responsabilitatea prin
inovaţie, sustenabilitate şi grija pentru clienţii săi.
Carl Benz a devenit astfel cel mai important inginer din lume.
Acesta a înfiinţat în 1883 Benz & Co. Rheinische
Gasmotoren-Fabrik, care a fuzionat cu Daimler-Motoren-Gesellschaft
în 1926, pentru a constitui Daimler-Benz AG. Alături de Carl Benz,
un rol important a jucat soţia sa, Bertha Benz, împreună cu fii săi
Eugen şi Richard. Bertha Benz a fost una dintre primele persoane
care au efectuat o călătorie pe distanţă lungă la bordul unui
autovehicul pe benzină.
Întreaga poveste care dezvăluie modul în care a fost realizată
promisiunea de a dezvălui o nouă legendă prin fiecare automobil ce
se va alătura stelelor familiei Mercedes-Benz poate fi găsită la
adresele www.mercedes-benz.com/125 şi www.mercedes-benz.ro/125
(începând din 29 ianuarie 2011).
,,Istoria Mercedes-Benz este a celor care s-au dedicat unui vis şi
au îndrăznit să-l transforme în realitate! Acum 125 de ani, Carl
Benz a avut un astfel de vis: visul de a crea primul automobil din
lume. Pe 29 ianurie 2011, Mercedes-Benz România salută acel moment:
cel în care legenda stelei în trei colţuri s-a născut. În acest
sens, Mercedes-Benz România îşi reafirma angajamentul continuu faţă
de clienţii şi partenerii săi, oferind atât o promisiune, dar şi o
certitudine în ceea ce priveşte perfecţiunea, fascinaţia şi
responsabilitatea automobilelor noastre,” a declarat Michael Grewe,
CEO şi Preşedinte Mercedes-Benz România.
Istoria Mercedes-Benz aparţine unor oameni care s-au dedicat unui
vis al mobilităţii absolute. Astfel, alături de Carl şi Bertha
Benz, personalităţi precum Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, Emil
Jellinek şi fiica sa Mercedes au jucat un rol major în povestea de
succes numită Mercedes-Benz.
„Pasiunea pentru inovaţie nu moare niciodată!” – de la
Benz Patent – Motorwagen la reinventarea
autovehiculului
La data de 29 ianuarie 1886, Carl Benz depunea la Berlin o cerere
de brevetare a autovehiculului său cu trei roţi. De atunci, ziua
respectivă a fost considerată ziua oficială de naştere a
automobilului. În acelaşi timp cu Benz, Gottlieb Daimler dezvolta
primul automobil cu patru roţi. În acest fel, în mod independent
unul de celălalt, părinţii fondatori ai companiei Daimler AG şi ai
mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor,
autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi. Compania care
a inventat automobilul a pornit din acel moment pe calea unei
modelări mai diverse şi durabile a propriei dezvoltări – în toate
domeniile relevante, de la tehnologia inovatoare la confort,
siguranţă şi până la design.
Pentru un producător de autovehicule, inovaţia a constituit
întotdeauna cheia succesului, aceasta fiind menită să devină şi mai
importantă în viitor. Fără curajul de a porni în căutarea de idei
noi, automobilul nici nu ar exista, iar fără inovaţie, nu ar exista
niciun fel de progres. Mercedes-Benz, inventatorul automobilului, a
reprezentat întotdeauna un promotor în acest sens. De exemplu,
compania şi-a susţinut poziţia de lider cu peste 80.000 de cereri
de patente începând cu anul 1886.
Patent-Motorwagen-ul Benz este simbolul spiritului de pionierat
prin excelenţă. La vremea sa, maşina cu trei roţi vestea zorii unei
noi ere a mobilităţii. De asemenea, trăsura cu motor a lui Daimler
a fost primul automobil cu patru roţi. Aceste două autovehicule au
reprezentat începutul unei poveşti unice de succes – o poveste
căreia Mercedes-Benz i-a adăugat permanent noi capitole, deoarece
invenţiile întemeietoare de tendinţe ale producătorului de
automobile cu sediul în Stuttgart au fost cele care au dus la
apariţia „trăsurii fără cai”, iniţial declarată „fără viitor” de
către critici.
Alături de primul autobuz şi primul camion, printre cele mai
importante inovaţii ale companiei se poate enumera şi primul
automobil Mercedes modern de pasageri, de 35 CP, prezentat în luna
februarie a anului 1900.
Pe calea către şofatul lipsit de evenimente
rutiere
Mercedes-Benz este pionierul siguranţei la volan. Niciun alt
producător de automobile nu întreprinde cercetări atât de intense
în acest domeniu şi nu a introdus pe piaţă atât de multe inovaţii
esenţiale. Încă de la inventarea automobilului, Mercedes-Benz a
avut un rol esenţial în dezvoltarea elementelor de siguranţă activă
şi pasivă, stabilind puncte de reper în procesul respectiv. În
zilele noastre, conducerea lipsită de accidente reprezintă unul
dintre cele mai importante obiective pentru îndeplinirea căruia
cercetătorii şi proiectanţii Mercedes-Benz fac eforturi
remarcabile.