12
Mai 1957 – Această zi a fost una care a rămas în istoria
Ferrari drept una de doliu, numele Scuderiei fiind asociat cu un
cumplit accident. Nimic nu prevestea tragica întâmplare, ba chiar
Ferrari se alinia la celebra cursă Mille Miglia cu mari aşteptări.
Unul dintre protagonişti era Alfonso de Portago, un charismatic
spaniol , care se mai remarcase în numeroase sporturi de viteză
până atunci.
În 1956 visul său de a pilot profesionist
s-a împlinit şi a fost numit al cincilea pilot de uzină al Ferrari,
pe lângă mult mai celebrii Juan Manuel Fangio, Peter Collins, Luigi
Musso şi Eugenio Castello. Experienţa sa nu era impresionată, dar
era privit ca un pilot ambiţios. Ghinionul a făcut ca la Mille
Miglia spaniol să aibă o aparentă explozie a unui cauciuc care l-a
făcut să piardă controlul şi să fie proiectat în decor. Fiind pe
raza sătucului Guidizzolo, ieşirea sa de pe şosea a lăsat urme
foarte grave, pierzându-şi viaţa ca şi copilotul său Edmund Nelson
şi alţi 10 spectatori, dintre care 5 erau copiii. Alţi 20 de
privitori au fost accidentaţi serios.
În urma accidentului Enzo Ferrari a fost pus
sub culpa de omor, procesul durând patru ani de zile, până a îşi
demonstra nevinovăţia. Cursa de la Mille Miglia a fost, de
asemenea, anulată definitiv din cauza pericolului pe care îl
prezenta.