11
Mai 1947 – În această zi pe circuitul din Piacenza
Ferrar îşi face debutul în curse ca şi constructor independent în
motorsport. Până atunci Enzo Ferrari mai pregătise modele de curse
dar pentru circuit şi după Al Doilea Război Mondial a hotărât să
îşi facă propria marcă pentru a îşi adjudeca victorii pe circuit în
nume propriu.
Debutul s-a consemnat, aşa cum spuneam mai
sus, pe Circuito di Piacenza cu legendarul Franco Cortese la volan.
Dar cele două maşini Ferrari 125 S aflate în cursă nu au reuşit să
termine, Cortese având un accident, iar celălalt bolid probleme la
motor. A fost, astfel, un debut cu ghinion pentru Ferrari pe
circuit dar a fost doar o chestiune până când au găsit succesul.
Prima victorie Ferrari a venit două
săptămâni mai târziu în Marele Premiu al Romei, fiind adusă de
Cortese. De atunci victoriile s-au ţinut lanţ pentru Ferrari, fiind
cea mai veche echipă supravieţuitoare care a participat într-un
Grand Prix (în 1948) şi cea mai de succes echipă de Formula 1 având
15 titluri la piloţi şi 16 la constructori.
11
Mai 1947 – Tot în aceeaşi zi în care Enzo Ferrari îşi
vedea visul împlinit, B.F. Goodrich prezenta prima anvelopă fără
cameră, o inovaţie care avea să facă automobilele mai sigure şi mai
eficiente. Compania americană a lucrat trei ani pentru a
perfecţiona anvelopa care să reţină aerul fără să necesite o cameră
adiţională (destul de periculoasă pentru pericolul de explozie pe
care îl prezenta datorită temperaturii sau frecării).
Primele astfel de pneuri au fost introduse pe maşinile de
Poliţie şi cele Taxi, în 1952 Goodrich primind patentul pentru
această invenţie. În 1955 multe automobile au preluat ca şi
standard această inovaţie, conform articolelor vremii, un automobil
care rula cu noile anvelope era cu 25% mai eficient în privinţa
consumului de combustibil.