10 motive pentru care Dacia Spring va fi cea mai tare mașină electrică din Europa
Dacia Spring revoluționează segmentul mașinilor cu emisii zero care fac parte din clasa mică. De ce va fi mașina cu ADN românesc cea mai tare mașină electrică atunci când va ajunge pe piață?
Dacia Spring a fost dezvăluită oficial, în versiune de serie, în octombrie 2020. Nu au fost comunicate încă prețurile, dar Grupul Renault promite un model accesibil. Iată 10 motive pentru care Dacia Spring va fi cea mai tare mașină electrică atunci când va ajunge pe piață.
- Va fi cea mai ieftină mașină electrică. Se vehiculează un preț de pornire de aproximativ 17.000 de euro. Prin intermediul programului Rabla Plus, mașina ar ajunge la mai puțin de 8.000 de euro. Ecotichetul oferit pentru achiziționarea unei mașini electrice rămâne și anul acesta la valoarea de 45.000 de lei.
- Este perfectă pentru oraș. Măsoară doar 3,73 metri în lungime, 1,62 metri în lățime și 1,51 metri în înălțime. Sunt proporții care o fac extrem de simplu de manevrat în orașele aglomerate, acolo unde locurile de parcare sunt o raritate. Încă o bilă albă la capitolul “manevrabilitate” este raza de bracaj de numai 4,8 metri.
- Are gardă mare la sol. Modelul, care este, de fapt, un mini-SUV, are o gardă la sol de 15 centimetri. Această valoare face Dacia Spring mult mai practică decât hatchback-urile cu dimensiuni similare și emisii zero.
- Are spațiu de încărcare generos. Dacia a gândit bine mașina. Trebuie să fie mică, dar spațioasă. Astfel, Spring vine cu un portbagaj impresionant în acest segment, de 300 de litri. Volumul se dublează la rabatarea banchetei. În cabină sunt alți 29 de litri de depozitare. Perfectă pentru o sesiune de shopping la hypermarket.
Dacia Spring – mașină electrică perfectă și pentru flote
- Dacia va oferi modelul și în versiune Cargo. Această versiune va fi dedicată în mod special flotelor. Companiile de curierat, de exemplu, vor fi avantajate de aceste configurații, iar administratorii de flote vor fi încântați de o mașină care are costuri mici de întreținere.
- Va fi produsă în China. O Dacia produsă și pentru România în afara României? Sună bizar, dar pentru început, va fi real. Având în vedere că producătorii auto chinezi fac eforturi pentru a pătrunde pe piața europeană, va fi interesant pentru români și pentru europeni să cumpere o Dacia “made in China”.
- Are autonomie de 295 de kilometri în ciclul urban și de 225 de kilometri potrivit standardului WLTP. Acest lucru înseamnă că, între două încărcări, poate rula mai mult decât modele mult mai scumpe, cum ar Honda e sau MINI Cooper SE, cu autonomii de 200 de kilometri.
- Are doar 45 de cai putere și o viteză maximă de 125 km/h. Nu sunt avantaje? Dar în oraș chiar ai nevoie de mai mult? Poate doar dacă vrei să pornești în goană de la un semafor pentru a fi primul care așteaptă culoarea verde la următorul.
- Mașină mică, dotări de mașină mare. Spring, deși face parte din segmentul mini, nu va face rabat la dotări. Modelul va dispune de aer sistem de aer condiționat, închidere centralizată, oglinzi electrice, geamuri electrice și posibilități multime de conexiune.
Design interesant. Dacia Spring este practic versiunea europeană a lui Renault City K-ZE. Dacia va oferi multiple posibilități de personalizare, cu accente colorate pe caroserie și inserții asortate în cabină. Mașina are forme fluide și o siluetă robustă, în ciuda proporțiilor de clasă mini.