10 cele mai bune maşini clasice care merită conduse zilnic. GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 17 mart. 2016 Știri auto

 


Deţinerea unui automobil clasic pe care să-l poţi conduce zi de zi este o chestiune care ţine de pasiune. Prima inconvenienţă ar putea fi preţul de achiziţie, iar a doua ar fi sacrificarea unui anumit grad de confort pe care maşinile moderne îl oferă. Pe lângă acestea ar mai fi şi fiabilitatea, dar când intervine obsesia pentru o maşină clasică, putem trece uneori peste astfel de ”detalii”. Site-ul Petrolicious.com a făcut o listă cu 10 autoturisem care ar merita să primească titulatura de ”maşini clasice” pe care am putea să le conducem zilnic. Iată care sunt acestea:

GALERIE FOTO

10. Mercedes-Benz W113

Mercedes-Benz W113 este o maşină decapotabilă cu două locuri care a fost prezentată la Salonul Auto de la Geneva în martie 1963. În martie 1971 este oprită fabricaţia modelului SL din seria W113, producţia totală fiind de 48.912 de exemplare. Din care 19.440 au fost comercializate în Statele Unite. Având în vedere anotimpurile din România o decapotabilă nu este o alegere recomandată, dar la cât de bine arată acest Mercedes, măcar în zilele de vară ne putem imagina cât de plăcut este să-l conduci.

9. Volvo 242

Unii oameni ”digeră” destul de greu maşinile suedeze, însă o parte din englezi şi cei din Europa de nord vor spune întotdeauna că un 242 Coupe este elegant si fiabil, indiferent de vreme. Pe lângă asta, au o rodusteţe care le aseamănă de cele mai multe ori cu tancurile.

8. Mini

Nu mai este nevoie să explicăm de ce aceasta maşină face ca fiecare clipă la volanul ei să fie o plăcere. În privinţa fiabilităţii Mini poate că nu este cea mai bună, dar dacă ai o zi proastă şi conduci unul vei ajunge la destinaţie zâmbind.

7. VW Golf II

Premiera mondială pentru cea de doua generaţie de Volkswagen Golf Mk2 a avut loc la salonul Frankfurt Motor Show în septembrie 1983. Era o variantă mai modernă şi mai luxosă faţă de predecesorul său, iar caracteristicile includeau dimensiuni mai mari, sistemului de anti-blocare a frânelor (ABS), sistemul de tracţiune pentru toate cele patru roţi, precum şi o gamă largă de motoare şi opţiuni. Pe piaţa europeană Golf Mk 2 a avut un succes mai mare faţă de predecesorul său Mk1.

6. Toyota FJ60

Este singurul off-roader din această listă, Toyota FJ60 fiind o alegerea optimă dacă aveţi nevoie de o maşină care să facă faţă oricăror condiţii meteorologice şi de drum.

5. Ford Mustang

Este singurul muscle car din această listă. Mustang din primii ani de fabricaţie nu a avut multă putere în comparaţie cu maşinile scoase patru ani mai târziu, dar asta a ajutat la crearea ”rasei”. În oricare din cazuri Mustang-urile sunt mai uşore şi mai manevrabile decât aproape oricare dintre concurenţii săi, iar când vine vorba de stil nu mai e nevoie să spunem cine iese în evidenţă.

4. Mazda Miata MX-5

În vârstă de douăzeci şi cinci de ani, Miata este maşina sport cel mai bine vândută din toate timpurile. De asemenea, ea a ajutat la ridicarea ştachetei în privinţa calităţii mărcii.

3. Alfa Romeo, seriile 105/115

Coupé-urile Alfa Romeo 105/115 au fost serii de maşini fabricate din 1963 până în 1977. Ele au fost succesoarele modelelor Sprint şi a coupé-ului Giulietta.

2. Datsun 240Z

Datsun 240Z, cunoscut şi ca Fairlady Z a fost un model reprezentativ pentru marcă japoneză, care şi acum, la peste 30 de ani de la lansare este sursă de inspiraţie pentru tinerii designeri. La cum arată înţelegem şi de ce.

1. Honda CRX

Unii oameni încă mai susţin că maşinile japoneze nu au suflet. Nu e cazul lui CRX. Cei care l-au condus spun că este atât de distractiv de manevrat încât orice şofer se poate îndrăgosti de el.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Vlad MIRONESCU
Vlad MIRONESCU

Comentarii
Inchide