De la caleașcă la mașină: Istoria traficului din București

Publicat: 13 05. 2024, 11:55
Actualizat: 13 05. 2024, 14:10

This browser does not support the video element.

La fel ca orașul și arhitectura sa, și traficul din Capitală s-a schimbat de-a lungul anilor. Cum și când s-a făcut trecerea de la caleașcă la mașină?

Episodul 44 din „Podcast cu Prioritate” îl are ca invitat pe nimeni altul decât Damian Anfile, un om pe care deja suntem siguri că l-ați cunoscut și i-ați ascultat nenumăratele povești.

Damian Anfile este cunoscut pentru talentul său de a aduce la viață povești și detalii din trecutul nostru, iar cu prezența sa la podcast aduce în prim plan momente cheie din evoluția automobilismului din țara noastră.

Printre poveștile pe care le-a adus cu el se numără și cea legată de trecerea de la caleașcă la automobil, care a reprezentat mai mult o decizie propagandistică a guvernului condus de Petru Groza.

Comuniștii au interzis circulația vehiculelor cu tracțiune animală în București

„În cadrul legal vorbind, se trece imediat după 1948, când guvernul Petru Groza dă o ordonanță prin care interzice circulația vehiculelor cu tracțiune animală în București”, povestește Damian Anfile. Un lucru destul de ironic, dat fiind faptul că inclusiv în anii ’90 circulau căruțe prin Capitală.

„Măsura este mai degrabă propagandistică, pentru a scoate din circulație nu atât căruțele amărâților, cât caleștile boierilor, care erau o trimitere evidentă la o altă epocă”, a adăugat Damian Anfile.

După cum bine știm, regimul comunist condamna burghezia și promova proletariatul, clasa muncitoare, astfel că boierii au fost luați în vizor inclusiv prin această măsură destinată traficului.