Care a fost, de fapt, prima mașină a lui Elon Musk? Actualul miliardar a investit atunci suma de 1.400 de dolari pentru o mașină la mâna a doua
Elon Musk și-a dorit întotdeauna să revoluționeze transportul atât pe Pământ, prin mașinile electrice Tesla – cât și în spațiu, prin intermediul producătorului de rachete SpaceX, companie care este acum evaluată la aproape 36 miliarde de dolari.
Acţiunile producătorului de maşini electrice Tesla s-au apreciat cu 400% în 2020. Cele mai noi calcule au arătate că, la sfârșitul lunii august averea lui Elon Musk, fondatorul companiilor Tesla şi SpaceX, a trecut în mod oficial de pragul de 100 de miliarde de dolari.
Elon Musk este un personaj interesant, cu un trecut la fel de interesant. El a crescut în Africa de Sud, apoi a imigrat în Canada la vârsta de 17 ani, după care a ajuns în SUA ca student la Universitatea din Pennsylvania.
Prima mașină deținută de Elon Musk a fost un BMW 320i fabricat în 1978
Numele lui Elon Musk este aproape sinonim cu mașinile electrice Tesla, dar înainte ca acestea să existe, prima mașină cumpărată de Elon Musk a fost un BMW 320i. El a dat pe mașină doar 1.400 de dolari.
Musk a spus într-un interviu pentru Forbes că a cumpărat acest BMW în anul 1994 și l-a reparat singur când a fost nevoie. L-a deținut timp de doi ani, până când una dintre roți a căzut, un incident nefericit care s-a întâmplat când unul dintre stagiarii săi de la prima sa companie, Zip2, l-a condus.
Intră în Galerie Foto
Dacă în anul 1995 Elon Musk a dat pe această mașină 1.400 de dolari , în anul 2020, un astfel de model costă pe site-urile cu mașini rulate aproximativ 15.000 de euro.
Despre BMW E21
BMW E21 este prima generație a mașinilor compacte BMW Seria 3, care au fost produse începând din iunie 1975 până în 1983 și au înlocuit BMW Seria 02.
Modelele inițiale au fost produse într-o caroserie sedan cu două uși, cu motoare pe benzină cu patru cilindri. Motoarele cu injecție de combustibil au fost introduse la sfârșitul anului 1975, iar motoarele cu 6 cilindri au fost adăugate în 1977. Un model de caroserie cabriolet – fabricat de Baur – a fost produs în perioada 1978-1981.
Nu a existat un model BMW M3 pentru generația E21, dar au fost produse mai multe ediții limitate pe baza modelului cu cel mai mare motor, 323i cu șase cilindri. E21 a fost înlocuit de seria E30 în 1982.