WRC Suedia – Ziua a doua
avansul în faţa lui Sebastian Loeb după a doua zi de concurs din
Raliul Suediei. Cei doi vor lua startul mâine separaţi de
16 secunde. Bătălia dintre cei doi mari rivali a
fost extrem de strânsă azi dar în a doua buclă a zilei Loeb nu a
mai putut ţine pasul cu ritmul impus de Hirvonen.
Strategia anvelopelor a jucat un rol crucial datorită suprafeţei
dificile de rulare de pe probele speciale. După prima trecere pe
probe, acestea şi-au pierdut suprafaţa de zăpadă şi gheaţă
transformându-se în probe de macadam. Deoarece piloţii sunt
obligaţi să alerge doar cu pneuri cu ţinte şi acesta sunt total
ineficiente pe macadam. Hirvonen a ales să pune anvelope
noi înainte de PS 14 în timp ce Loeb a aşteptat până la PS
15 pentru a schimba gumele pe faţă. Din pacate pentru pilotul
Citroen, această schimbare nu i-a adus performanţa sperată. Loeb
s-a chinuit să strunească bolidul diferenţa de aderenţă dintre
pneurile noi pe faţă şi cele complet uzate de pe spate fiind prea
mare.
„Am pus pneuri noi pe faţă şi gume total uzate pe spate şi
maşina a devenit incontrolabilă.” A spus Loeb la sosirea de pe
PS15. „Nu am putut să forţez, a trebuit doar să urmez drumul.
Această combinaţie era mai rea decât dacă aş fi avut patru anvelope
uzate.”
Pe ultima probă a zilei, Hagfors Sprint, anvelopele lui
Hirvonen era complet distruse şi a pierdut 6 secunde pe
doar 1,9 kilometri. Dar construise un avans suficient de mare pe
cele trei speciale anterioare pentru a nu pierde locul întâi la
finalul zilei de azi.
Pentru Citroen a fost o după-amiază proastă, Dani Sordo
pierzând locul trei în favoarea lui Jari-Matti Latvala.
Sordo a trebuit să se oprească pe PS 15 pentru a înlătura zăpada ce
bloca răcirea radiatorului. Motorul începuse să se supraîncălzească
şi spaniolul nu a avut de ales. Sordo termină ziua cu 55 secunde în
spatele lui Latvala.
Sebastian Ogier a avut şi el probleme cu anvelopele dar reuşeşte
să se menţină pe locul cinci în faţa lui Henning Solberg.
Petter Solberg a reuşit să recupereze ceva timp după
greşelile de ieri şi a urcat până pe locul nouă. Kimi
Raikkonen a reuşit al şaselea timp astăzi pe PS15 dar rămâne pe
locul 35 în clasamentul general. Marcus Gronholm a continuat
adaptarea cu Focusul său dar a reuşit cel mai bun timp pe proba
Sagen.
(Skoda Fabia) iar la clasa producţie lider este Patrick Flodin
(Subaru Impreza).
Mâine piloţii mai au de parcurs încă cinci probe speciale
înainte de trecerea liniei de sosire.
1. Mikko Hirvonen Ford 2h14m48.3s
2. Sebastien Loeb Citroen la 16.6s
3. Jari-Matti Latvala Ford la 51.4s
4. Dani Sordo Citroen la 1m46.2s
5. Sebastien Ogier Citroen la 2m42.1s
6. Henning Solberg Ford la 3m47.9s
7. Matthew Wilson Ford la 5m44.1s
8. Mads Ostberg Subaru la 5m57.3s
9. Petter Solberg Citroen la 8m35.2s
10. P-G Andersson Skoda la 8m48.1s