Suedia este o ţară rece. Din punct de vedere al
temperaturilor. -28 a fost cea mai scăzută temperatură înregistrată
în timpul raliului iar zăpada a fost prezentă în cantităţi
suficiente. Nu poţi decât să te întrebi cum rezistă fanii
pe probe. Sunt bine echipaţi, au haine călduroase şi încălţăminte
adecvată. Trag după ei sănii pline cu lemne de foc şi aprind focuri
pentru a se încălzi şi a prăji cârnaţi. Se consumă şi multă
băutură, dar nu lasă nimic în urmă. În Suedia, primeşti o coroană
pentru o cutie de aluminiu dacă o duci înapoi la supermarket pentru
reciclare.
Probele sunt mereu pline, iar organizarea este aproape perfectă.
În ciuda zăpezii sunt amenajate parcări în apropiarea probelor şi
există drumuri auxiliare de acces. Accesul spectatorilor se face pe
baza unui Rally Pass ce poate fi cumpărat din orice benzinărie.
Prima zi de concurs plină avea să debuteze cu victoria
surprinzătorului norvegian Mads Ostberg, pilot pe o Fiesta WRC
înscrisă de echipa Stobart. Ostberg avea să fie cel mai
rapid pe prima trecere pe Vargasen, o probă celebră pentru Colin’s
Crest, o săritoare ce face maşini să plutească zeci de metri. Ken
Block avea să înregistreze cel mai lung salt, americanul dovedind
că este un pilot spectaculos la prima sa întâlnire cu zăpada.
Ostberg şi Andersson avea să îşi împartă victoriile din prima zi
de concurs pentru ca la finalul zilei Mads Ostberg să fie liderului
raliului. Un început excelent pentru pilotul norvegian de 24 de
ani. Ostberg era urmat de Mikki Hirvonen, pilotul principal Ford.
Pentru Hirvonen o victorie în Suedia era crucială după un 2010
dificil. Iar pilotul finlandez era excelent plasat pentru ziua de
sâmbătă.
Sâmbătă, ninsoarea s-a oprit şi a făcut loc gerului. În
ciuda frigului, Suedia pare desprinsă dintr-o poveste atunci când
soarele străluceşte. În februarie ziua este încă mică, soarele
răsare pe la 7.50 şi apune la 16.50.
Pentru Mikko Hirvonen, a doua zi era crucială. Deşi pleca al
doilea pe traseu, a reuşit să obţină timpi buni şi l-a depăşit pe
Mads Ostberg la jumătatea zilei. Însă Citroen-urile erau mult mai
bine plasate în ordinea de start şi sâmbătă au atacat. Loeb, Ogier
şi Solberg şi-au împărţit victoriile de probă specială şi finalul
zilei găsea cinci piloţi în doar 15 secunde. Hirvonen, Ostberg,
Solberg, Latvala şi Ogier aveau o şansă la victorie în ultima zi de
raliu.