Prima surpriza este
vremea. Raliul Suediei este o etapă ce se desfăşoară
tradiţional pe zăpadă. Deşi aceasta a căzut din abundenţă,
multe probe nu sunt acoperite complet. Piloţii au putut constata
acest lucru la recunoaşterile făcute zilele acestea. Hirvonen
avertiza că pneurile de zăpadă cu cuie nu vor rezista la macadamul
întâlnit pe multe probe. Deci alegerea anvelopelor va fi un
factor important în acest raliu.
Pentru Raliul Suediei, echipele au fost dotate cu anvelope
Pirelli Sottozero cu 400 de cuie din tungsten.
A doua surpriză sunt numele grele ce le vor face concurenţă
celor doi principali actori. Marcus Gronholm revine în
WRC pentru Ford doar pentru această etapă. Finlandezul
este un expert pe zăpadă şi se va lupta pentru podium. Orice
rezultat este posibil. Petter Solberg are în sfârşit o
maşină competitivă. După aranjamentul cu Citroen,
norvegianul conduce acum un C4 WRC şi poate pune probleme lui Loeb
şi Hirvonen. Iar pentru Loeb a apărut şi ameninţarea Raikkonen.
Vedeta din Formula 1 este membru oficial în echipa Citroen Junior.
Nu îi va pune probleme lui Loeb pe probele speciale dar din punct
de vedere mediatic, Raikkonen va atrage toată atenţia presei. Dar
poate este un lucru bun pentru Loeb, care este aproape sufocat de
presă la orice raliu sau eveniment.
Americanul Ken Block nu se află pe lista de
start. Block şi echipa sa Monster Rally Team îşi vor
începe campania din următoarea etapă: Raliul Mexicului.
Raliul Suediei debutează astăzi cu o primă superspecială
desfăşurată la Karlstadt. Proba de aproape de doi
kilometri se va alerga la ora 20. (ora locală). Începând de mâine,
piloţii vor avea de parcurs un total de 20 de probe speciale prin
pădurile înzăpezite din jurul orăşelului Hagfors.