Volkswagen
se pregăteşte de singura competiţie automobilistică în care
contează cu adevărat şi ne prezintă noul model cu care va concura
în următoare ediţie a Raliului Dakar. Acesta are la baza platforma
lui Touareg, dar va fi foarte mult modificat, pentru a face faţă
condiţiilor aspre ale traseului din Argentina şi Chile. În primul
rând, întreaga caroserie va fi construită din fibră de
carbon pentru a reduce masa totală, dar la capitolul
design (deşi este probabil ultimul criteriu), parcă modelul de anul
trecut arăta mai bine, acesta fiind foarte minimalist.
La capitolul motorizări, acest Touareg de competiţie
vine cu un motor TDI de 2.5 litri în 5 cilindri ce dezvoltă 280
CP şi un cuplu de aproape 600 Nm. Este un motor mic chiar
şi pentru un Touareg de serie, dar să nu uităm că în cursele pe
nisip, mai important este cum foloseşti acea putere. Transmisia
este una secvenţială cu 5 rapoarte, iar tracţiunea este integrală
permanentă. Frânarea vine din partea discurilor de frână gigantice,
de 320 mm, şi a etrierilor cu 6 pistonaşe.
Teoretic, acest model poate atinge 100 km/h în 6,1
secunde şi are o viteză maximă de 200 km/h. Nu pare prea
mult, dar să nu uităm că nu vorbim de un model mai degrabă de
anduranţă în condiţii vitrege decât de unul de viteză. Cursa prin
deşert este una cât se poate de dură şi nu de puţine ori se
întâmpla ca piloţii să îşi pună viaţa în pericol. Pentru a preveni
asta, Touareg-ul vine echipat cu un sofisticat sistem de localizare
şi un hard de 250 mb, care înregistrează parametrii de cursă,
pentru a preveni posibile probleme mecanice.