Un noul model pentru WRC
Decizia referitoare la specificaţiile tehnice aplicate începând
din sezonul viitor a fost una crucială pentru Ford Europa şi
partenerul său M-Sport în demararea dezvoltării
autovehiculului derivat din modelul de succes Fiesta de
serie.
FIA World Motor Sport (WMSC) a aprobat introducerea motorului de
1,6 litri supraalimentat, care poate proveni din
motorizările de bază ale constructorilor sau poate fi dezvoltat
special, în concordanţă cu noul regulament. Aceasta a reprezentat
ultima decizie tehnică luată în urma anunţului de anul trecut, care
preciza că noua categorie de autovehicule pentru 2011 va respecta
regulamentul S2000.
Directorul Ford Europa pentru motorsport, Gerard Quinn, a
întâmpinat decizia WMSC. „Este vital pentru acest sport să dovedim
o atenţie sporită faţă de mediu şi, de asemenea, să conştientizăm
direcţia pe care maşinile noastre de zi cu zi o vor urma.
Introducerea motorizării 1600cc turbo în cel mai scurt timp posibil
face sens în concordanţă cu respectarea prevederilor tehnice S2000,
care s-au dovedit atât de eficiente,” a declarat acesta.
Maşina Ford de campionat pentru anul 2011 se va numi
Fiesta RS WRC şi va înlocui modelul Focus RS World Rally
Car. De la debutul său din 1999, Focus a câştigat
42 de raliuri mondiale, aducând titlul constructorilor către Ford
în anii 2006 şi 2007. Modelul a punctat într-o serie de
121 raliuri mondiale consecutive, un record datând de la începutul
sezonului 2002. Fiesta RS WRC va avea la
bază modelul dezvoltat de către M-Sport, Fiesta S2000, lansată în
2009 şi care a dominat evenimentul de debut – legendarul raliu de
la Monte Carlo, în luna ianuarie a acestui an. Totuşi vor
exista diferenţe semnificative între cele două maşini, nu numai în
ceea ce priveşte noul motor de 1,6 litri, ci şi în materie de
design.
Directorul Executiv pentru Design al Ford Europa, Martin Smith
şi conducatorul echipei de Design Exterior, Stefan Lamm –
responsabili pentru aspectul de invidiat al celor mai noi modele
Ford – şi-au îndreptat deja atenţia către Fiesta RS WRC 2011.
„Fiesta este recunoscută de către public ca o maşina cu un aspect
remarcabil. Modelul de raliuri se individualizează prin
funcţionalitatea sa, iar echipa Ford va lucra împreună cu M-Sport
pentru a se asigura că acesta va arăta pe atât de îndrăzneţ şi
impresionant, pe cât va excela în acţiune,” a menţionat Smith.
Inginerii Ford şi M-Sport lucrează în strânsă colaborare
la dezvoltarea noului motor de 1,6 litri supraalimentat,
alături de experţii francezi în tuning Pipo Moteur. Viitorul motor
al modelului WRC va avea la bază tehnologia de serie Ford Duratec.
„Am demarat studiul cu câteva luni în urmă, când încă aşteptam ca
varianta de 1,6 litri supraalimentata sa primească aprobările
necesare,” a explicat Directorul echipei BP Ford Abu Dhabi şi al
M-Sport, Malcolm Wilson.
„A durat destul de mult pentru ca decizia finală să fie luată,
dar în condiţiile actuale echipa lucrează la capacitate maximă şi
sunt încrezător ca avem la dispoziţie suficient timp pentru a
dezvolta, construi şi testa motorul la standardele înalte impuse
pentru startul sezonului 2011,” a adăugat Wilson. „Ne aşteptăm să
avem la dispoziţie prima unitate la sfarşitul lunii iulie, iar
acest lucru ne va permite să testăm modelul Fiesta RS WRC dotat cu
motoul de 1,6 litri turbo la sfarşitul lui august. În avans, echipa
va testa Fiesta S2000 cu actualul motor turbo de 2,0 litri
disponibil pe Focus RS WRC, pentru a dobândi cunoştinţele necesare
referitoare la comportamentul noului model cu motor
supraalimentat.”
Fiesta este unul dintre modelele globale Ford Motor
Company, dezvoltat sub iniţiativa ONE Ford şi mai mult de 680.000
de exemplare au fost comercializate la nivel mondial de la lansarea
sa, ce a avut loc la sfarşitul anului 2008.