În 1977, Thierry Sabine s-a pierdut cu motocicleta sa în deşertul libian în timpul raliului Abidjan-Nisa. După ce a fost recuperat, francezul a pus, un an mai târziu, bazele uneia dintre cele mai cunoscute competiţii auto din lumea întreagă: Raliul Paris-Dakar.
De-a lungul celor 35 de ani, în deşerturile străbătute de miile de maşini de competiţie au apărut şi câteva vehicule care nu ar fi prima alegere pentru nici un concurent întreg la minte. Iată, aşadar, un TOP 5 cu cele mai neobişnuite maşini din istoria Raliului Paris-Dakar.
Locul 5: Rolls-Royce Corniche
În 1981, un francez nebun, pe numele său Thierry de Montcorgé, a pus pariu cu prietenii săi că va ajunge să concureze la Raliul Paris-Dakar cu un Rolls-Royce. Şi, spre surprinderea amicilor săi, Thierry chiar s-a ţinut de cuvânt şi a ajuns la faimosul rally-raid într-un Rolls-Royce Corniche.
Ce-i drept, nu a fost chiar o maşină de serie – caroseria era făcută din poliester şi cântărea aproximativ 80 kg, în vreme ce sistemul 4×4 era preluat de la o Toyota Land Cruiser, iar motorul era un V8 de 5,7 litri de la Chevrolet. Chiar dacă Montcorgé a fost descalificat fiindcă a depăşit perioada admisă pentru reparaţii, Rollsul a reuşit să termine cursa. În urmă cu câţiva ani, maşina era de vânzare la un preţ de 200.000 de euro.
Locul 4: Porsche 959
După un an dezamăgitor în Dakar, Porsche a revenit în 1986 cu un trio de succes la Raliul Dakar, format exclusiv din modele 959. Altfel spus, cu cea mai avansată maşină sport a momentului.
Spre deosebire de anul precedent, când toate Porsche-urile au abandonat, în 1986, cele trei 959-uri au dominat rally-raidul, obţinând locurile unu, doi şi cinci.
Locul 3: Renault B90
O dubă cu tracţiune 4×4 şi gardă la sol generoasă a ajuns pentru prima dată la Raliul Dakar în anul 1986. E vorba despre un Renault B90 care arată pur şi simplu extraordinar.
Jumătate dubă, jumătate camion, vehiculul francez a fost nevoit să abandoneze la prima participare, dar şi-a încercat din nou norocul în 1987, 1989 şi 1991.
Locul 2: Fiat Panda
Cât de nebun trebuie să fii ca să participi la Raliul Dakar cu un Fiat Panda? Foarte nebun, mai ales dacă vrei să păstrezi motorul diesel original de 1,3 litri MultiJet. Dar, cu toate acestea, cineva a crezut că există suficientă putere în micul propulsor, astfel că în 2007 s-a marcat prima participare la Dakar a echipei PanDAKAR.
Cu toate că a abandonat, echipa nu s-a lăsat bătută şi a revenit la Dakar în 2011, 2012 şi 2014. La ultima ediţie, micuţul Panda a fost pus în mişcare de un propulsor de 1,9 litri care produce 172 CP.
Locul 1: Jules 6×4
În 1984, oamenii de la Christian Dior (care fac parfumuri, în cazul în care nu ştiai), au înscris la Raliul Dakar o… chestie cu şase roţi, tracţiune 6×4, un V8 de Chevrolet şi o cutie de viteze de Porsche.
Nu a reuşit să termine cursa, fiindcă s-a rupt şasiul. Ghinion.