Renault Twingo RS – versiunea de raliu

Autor: Cosmin Iordache 08 dec. 2009 Raliuri


Renault Twingo RS devine mai mult decât un model atractiv pentru
tinerii care vor să se iniţieze în condusul rutier sportiv, acum se
adresează şi celor care vor să acumuleze în tainele pilotajului,
fiind oferit în versiune de raliu atât pentru cei care tocmai
debutează, dar şi pentru cei care au nevoie de un material de
competiţie mai performant. Prima versiune se numeşte
Renault Twingo RS R1 şi vine cu propulsorul standard din
fabrică, cu aceeaşi putere de 133 CP şi cuplu de 160 Nm.

Dar se prezintă gata echipată de raliu, cu roll cage şi
harnaşamentul obligatoriu pentru un pilot.

Dar modelul care ne-a atras atenţia este Renault Twingo RS R2,
versiunea pentru cei care vor performanţă. Astfel mica buburuză
vine cu acelaşi motor dar preparat pentru a dezvolta 160 CP şi un
cuplu de 180 Nm. Puterea este pusă la pământ prin intermediul unei
cutii secvenţiale similară celor de pe modelele de WRC. De
asemenea, pentru a pune în valoare şi ultimul dram de performanţă,
Twingo R2 oferă în standard diferenţial, suspensii
reglabile, frâne andurante şi pneuri BF Goodrich
.
Interiorul primeşte acelaşi tratament ca şi la versiunea adresată
începătorilor, dar afişajul de bord este complet digital şi panoul
de bord este redus la comenzile esenţiale. Modelul cântăreşte în
jur de o tonă şi deşi nu îl putem compara cu Renault 5 Turbo, este
o revenire ce merită consemnată.

Acest model nu va fi disponibil însă pentru omologarea FIA din
acest sezon, urmând să poată concura de abia din 2011.
Preţul pentru versiunea „profi” R2 va fi de aproape 39.000
de euro
, dar aici se includ şi piese esenţiale pentru
participarea la un sezon întreg. Preţul lui R1 nu a fost încă
anunţat, dar va fi considerabil mai mic, pentru buzunarul celor la
început de drum.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide