Raliul Sibiului 2011 – Final controversat
Raliul Sibiului este evenimentul cel mai important din
calendarul Campionatului Naţional de Raliuri. Este sub
observaţia celor de la IRC de ceva vreme şi are toate şansele ca în
sezonul viitor să intre în calendarul oficial al Intercontinental
Rally Challenge. IRC este un campionat care creşte de la an la an
şi a devenit extrem de popular datorită mediatizării extensive
asigurate de Eurosport.
La Sibiu, ediţia 2011 a fost organizată de-a lungul a două zile
de concurs. Raliul a debutat joi seară cu prezentarea echipajelor
în Piaţa Mare din Sibiu. Ca de obicei, publicul a fost prezent în
număr mare şi a avut ce să vadă. Pe lista de start apăreau şi două
nume sonore: Simone Campedelli, pilot oficial Citroen Racing şi
celebrul Francois Delecour.
Italianul Campedelli a venit la Sibiu datorită implicării
Citroen în acest raliu. Tânărul pilot oficial Citroen s-a prezentat
la start cu noul model Citroen DS3 R3. În ciuda unor mici probleme,
Campedelli a avut parte de raliu excelent şi a bifat victorii de
probă specială iar la final s-a clasat pe locul patru la general.
Francois Delecour a venit în România la invitaţia Mach1. George
Grigorescu şi campania Visit Romania având un rol important în
prezenţa lui Delecour la Sibiu. Celebrul pilot francez a alergat pe
o Dacia Logan. Deşi nu a punctat în clasamentul Cupei Dacia,
Delecour a fost cel mai rapid dintre toţi piloţii implicaţi în cupa
monomarcă. Fostul pilot din WRC avea ulterior să declare că i-a
plăcut extrem de mult raliul de la Sibiu şi că îşi doreşte să
revină la anul, poate la volanul unui bolid de clasă S2000.
Delecour a mai alergat în acest an la raliul Monte Carlo, etapă din
IRC. La Monte Carlo a concurat pe un Peugeot 207 S2000 şi a purtat
pe maşină logo-urile Visit România.
Simone Campedelli are doar 24 de ani şi este unul din
piloţii oficiali Citroen Racing. A debutat în WRC în 2006
la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo 9 şi a avut apoi o serie de
rezultate notabile în deosebi în Rally d’Italia Sardinia. La Sibiu
a venit împreună cu noul model Citroen DS3 R3 şi am avut ocazia să
parcurgem câţiva kilometri în dreapta lui Simone cu un DS R3 în
versiune de asfalt. Campedelli are un stil de pilotaj fluent şi
fără mişcări inutile. Este un pilot înalt, are 1,88 metri înălţime.
La Sibiu a reuşit să obţină două victorii de probă specială ambele
pe Şanta. Cea mai celebră probă de la Sibiu a fost preferata lui
Campedelli. Prima victorie a fost obţinută vineri seară pe Şanta de
noapte. Cu un public extrem de numeros pe margine, Campedelli a
reuşit se se impună în faţa unor maşini mult mai puternice şi cu
tracţiune integrală. Avea să repete apoi performanţa sâmbătă pe
prima trecere pe Şanta. La final, italianul s-a clasat pe locul
patru la general. Însă are şanse să urce pe podium.
Şi asta pentru că rezultatul din Raliul Sibiului 2011 va fi
stabilit la masa verde. Gergo Szabo a fost cel mai rapid, urmat de
Marco Tempestini şi Dan Gârtofan. Problema este că Szabo este
contestat de ceilalţi concurenţi deoarece a intervenit asupra
maşinii sale prea aproape de parcul de service unde a încercat să
schimbe o curea la motor. El a fost descalificat de către arbitri
dar Szabo a contestat la rândul său decizia. Hotărârea finală va fi
luată de o comisie care se va reuni mâine, 12 iulie, la Bucureşti.
Dacă aceasta decide că arbitrii au luat decizia corectă, atunci
Tempestini va deveni învingător în raliul Sibiului, Dan Gârtofan va
urca pe doi iar Simone Campedelli pe trei.
Acest final controversat nu a fost singurul lucru care a
întunecat un raliu aproape perfect. Vali Porcişteanu avea să aibă
parte de un incident urât pe penultima probă specială a raliului.
Acesta s-a întâlnit pe probă cu doi motociclişti ce se aflau chiar
pe drum. Unul dintre ei a observat maşina de raliu şi s-a ferit
însă cel de-al doilea a fost percutat în plin de Mitsubishi-ul lui
Porcişteanu. Maşina a fost avariată serios, iar motocicleta a luat
foc. Surprinzător cel de pe motor nu a suferit decât câteva
contuzii şi arsuri superficiale. Porcişteanu a abandonat şi a ratat
un rezultat bun. Ulterior, Gergo Szabo avea să relateze că s-a
întâlnit pe aceaşi probă cu un automobil ce mergea în acelaşi sens
dar a reuşit să îl evite la timp. După locul accidentului lui
Porcişteanu avea să abandoneze şi Bogdan Marişca. Puntea faţă a
maşinii Mitsubishi avea să cedeze şi maşina se răsturna pe o parte.
Ultima probă a raliului avea să fie anulată.
Clasament provizoriu Raliul Sibiului 2011
1 Szabo Gergo/Kohler Zoltan Mitsubishi Lancer
2 Tempestini Marco/Pulpea Dorin Peugeot 207 S2000
3 Girtofan Dan/Lazarescu Mihai Subaru Impreza STI
4 Campedelli Simone/Fappani Danilo Citroen DS3 R3
5 Grigorescu George/Dumitriu Radu Renault Clio
6 Filip Alexandru/Iancu Bogdan Renault Clio R3 Maxi
7 Cosma Vlad/Dorca Florin Citroen C2R2 Max
8 Savu Horatiu/Tamas Laszlo Mitsubishi
9 Bereczki Norbert/Kozma Laszlo Citroen C2R2 Max
10 Tatoiu Dan/Marza Tudor Mitsubishi Lancer EVO
11 Casian Bogdan/Banca Marc Subaru Impreza
12 Stratiev Tihomir/Borisov Dobrin Citroen C2R2 Max
13 Tatoiu Sidonia/Berghea Adrian Mitsubishi Lancer EVO X
14 Delecour Francois/Savoye Fabrice Dacia Logan
15 Barbu Sebastian/Magdas Raluca Dacia Logan
16 Tomita Serban/Csegzy Laszlo Citroen Saxo VTS
17 Grigore Adrian/Paunescu Marius Honda Civic
18 Tincescu Nicolae Florin/Hatigan Danut Dacia Logan
19 Ivan Viorel/Popa Razvan Dacia Logan
20 Tirnovean Octavian/Hulea Razvan Dacia Logan
21 Cornea Bogdan/Hanea Aurelian Dacia Logan
22 Stratieva Ekaterina/Sivov Petrov Nedyalko Citroen C2R2 Max
23 Dragan Adrian/Bradateanu Valentin Dacia Logan
24 Tempestini Simone/Baggio Lucio Dacia Logan
25 Dinu Dragos/Vlascu Sorin Dacia Logan
26 Badina Radu/Hangu Florin Dacia Logan
27 Mihu Catalin/Basca Mihai Ford Fiesta
28 Mihut Ioan/Campean Thomas Dacia Logan
29 Popa Spartacus/Baltador Horatiu Dacia Logan
30 Cocean Cosmin/Colceriu Sorin Dacia Logan