Echipajul
Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, a încheiat prima zi a
Raliului Monte Carlo pe locul 25, o poziţie onorantă, având în
vedere compania selectă în care concurează şi numărul mare
de concurenţi, 121. Tempesta a început bine, nu a forţat şi a
stabilit al 27-lea timp în prima specială, Le Moulinon – Antraigues
. A mers apoi ceva mai slab, a terminat al 34-lea cea de-a doua
probă, Burzet- St Marţial, dar a crescut din nou ritmul pe prima
trecere pe St. Bonnet Le Froid pe care a terminat-o pe locul 23, în
vreme ce timpul cumulat îl situa pe poziţia a 24-a a clasamentului
general al raliului. Din păcate, setările încercate pe a două
trecere pe St.Bonnet nu au fost cele mai fericite, astfel că
pilotul Napoca Rally Academy a pierdut pe ultima probă specială o
jumătate de minut, dar şi o poziţie în clasament. „A fost foarte
greu! Interesant, incitant, dar foarte, foarte greu! Am pierdut un
loc pe ultima probă, dar a fost greşeala noastră. La ultimul parc
de service am făcut maşină mai soft şi am fost mai lent cu 30 de
secunde faţă de prima trecere. Dar nu contează foarte mult,
deocamdată totul e bine, să vedem ce se va întâmplă mâine şi
vineri”, a declarat Tempestă la capătul celor 128,37 kilometri de
probă specială din prima zi a raliului.
După ce, la jumătatea celei de-a două zile s-a declarat abandonat,
echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta/Dorin Pulpea, a terminat
în cele din urmă toate cele patru probe speciale de joi,
menţinându-se în primii 30 în clasamentul general al Raliului Monte
Carlo.
Totul a decurs normal pentru echipajul clujean în primele
două speciale. Clasat pe locul 25 la finalul primei zile,
Tempesta a continuat să alerge în ritmul lui şi a câştigat o
poziţie în prima probă de astăzi (PS5). A reuşit o performanţă ceva
mai slabă în cea de-a două (PS6), dar, la jumătatea zilei, se afla
pe poziţia a 26-a a clasamentului general al raliului. Apoi a
survenit dezastrul: pe drumul de legătură dintre specialele 6 şi 7,
temperatura lichidului de răcire din motorul Peugeot-ului S 2000 a
început să crească vertiginos până când s-a aprins becul roşu de pe
bord şi echipajul Napoca Rally Academy a trebuit să tragă pe
dreapta şi s-a declarat învins. Mecanicii de la Transilvania
MotorSport au reuşit însă minunea: au diagnosticat defecţiunea prin
telefon şi i-au ajutat, tot telefonic, pe cei doi să găsească o
soluţie pentru a continuă raliul, cu preţul unei întârzieri de 10
minute în următorul control orar.
În
vârful clasamentului, totul s-a dat peste cap ieri. După ce
finlandezul Hanninen dominase la volanul Skodei sale, în a doua
parte a zilei de ieri zăpada a schimbat toate
clasamentele. În afară de francezul Francois Delecour,
nimeni nu a ales pneurile adecvate. Nimeni nu a crezut că după ce
dimineaţă probele au fost uscate, că va ninge atât de puternic
după-amiază. Piloţii de top se aşteptau ca zăpada să cadă doar pe
zone restrânse şi mulţi au mizat pe anvelope intermediare sau de
iarnă. Hanninen, Solberg şi mulţi alţi au căzut în această capcană
şi au pierdut minute bune pe ultima probă a zilei. Delecour a ales
pneuri cu cuie şi acest lucru l-a propulsat pe locul doi în
clasamentul general în spatele francezului Bryan Bouffier.
Astăzi au loc cele mai spectaculoase probe, inclusiv trecerea peste
faimosul Col de Turini. Probele sunt transmise în direct pe
canalul TV Eurosport.
Clasament general după două zile
1. Bryan Bouffier Peugeot 2h32m47.3s
2. Francois Delecour Peugeot la 39.7s
3. Freddy Loix Skoda la 51.8s
4. Guy Wilks Peugeot la 59.9s
5. Stephane Sarrazin Peugeot la 1m17.9s
6. Juho Hanninen Skoda la 2m14.9s
7. Petter Solberg Peugeot la 3m30.2s
8. Nicolas Vouilloz Skoda la 5m29.5s
9. Jan Kopecky Skoda la 7m40.1s
10. Toni Gardemeister Peugeot la 8m07.5s