La Pikes Peak 2012, Dayraut, deşi favorit, abandonează cu Dacia Duster No Limit

Autor: Oraan Mărculescu 13 aug. 2012 Raliuri
La Pikes Peak 2012, Dayraut, deşi favorit, abandonează cu Dacia Duster No Limit

Înaintea zilei de duminică a cursei Pikes Peak 2012, sorţii păreau să îi zâmbească lui Jean Philippe Dayraut, care a reuşit să obţină cel mai bun timp în calificări cu maşina sa Dacia Duster No Limit. Ceea ce îi oferea un avantaj strategic, deoarece putea decide de pe ce poziţie să plece.

Numai că lucrurile au fost foarte diferite în ziua cursei. Drumul în urcare a fost acum complet asfaltat, dar securitatea participanţilor a fost la cote minime (pe margini nu au existat parapeţi de protecţie), aşa încât destui piloţi au ”zburat” de pe traseu, ajungând la spital, ceea ce a însemnat şi multe întârzieri în program.

În ce priveşte categoria ”Unlimited”, unde concura Dayraut, rivalul său Paul Dallenbach a avut neşansa de ieşi de pe traseu, aşa încât pe Dayraut îl aştepta o cursă foarte bună. Din păcate, pilotul francez a fost trădat de frâne când Duster-ul No Limit avea 180 km/h, aşa încât cursa s-a terminat pentru el cu o ieşire în decor.

Dezamăgire foarte mare pentru Dayraut, în condiţiile în care, până în momentul abandonului, cronometrul arăta că are şansa nu doar să câştige categoria supremă ”Unlimited”, ci să realizeze chiar şi un nou record.

Recordul, însă, a fost realizat de Rhys Millen, cu timpul de 9:46:164, care devine noul câştigător al Pikes Peak, continuând tradiţia tatălui său, Rod Millen, care a dominat Pikes Peak între 1994 şi 2007. La doar 17 miimi în spate s-a clasat francezul Roman Dumas, care şi-a adjudecat titlul în categoria ”Open”.

Mulţi aşteptau cu sufletul la gură şi evoluţia ostilităţilor la categoria ”Electric”, unde Nobuhiro Monster Tajima era considerat favorit – din păcate, monstrul său electric a fost victima unui incendiu, iar ceilalţi participanţi au avut timpi modeşti.

În final, ediţia Pikes Peak 2012 s-a dovedit dezamăgitoare pentru mulţi dintre participanţi, atât piloţi, cât şi spectatori, aşa încât pentru anul următor se aşteaptă schimbări majore, în primul rând ţinând de siguranţă şi logistică. Suntem curioşi dacă vom mai vedea Dacia Duster No Limit şi la Pikes Peak 2013, după ce anul acesta a demonstrat că are un potenţial uriaş.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide