„Noul sezon este o provocare”
Cum te simţi la volanul noului Citroën DS3
WRC?
SL: „Maşina este foarte diferită de C4. Modelul DS3 este mai
scurt ceea ce îl face mai agil în virajele strânse, dar smuceşte
mai mult pe secţiunile rapide. În mare, va trebui să muncim mai
mult în spatele volanului din câteva motive: comportamentul maşinii
din cauza mărimii, lipsa diferenţialului central, reîntoarcerea
cutiei de viteze manuale, ce inseamna că va trebui să luam mâna de
pe volan.”
Eşti mulţumit de schimbarile produse în timpul pauzei de
iarna?
SL: „Cred că echipa a făcut o treaba bună, dar nu am atins
acelaşi nivel de dezvoltare pe toate suprafeţele. Am petrecut mult
timp pe macadam pentru că este suprafaţa pe care vom concura cel
mai des în campionatul mondial. Cred că mai avem mult de progresat
pe zăpadă, dar este dificil de calculat cât pentru că nu avem o
baza reală de comparare având în vedere că noile reglementări au
schimbat radical comportamentul maşinilor.”
Ce crezi despre noile reglementări? Sunt bune pentru
piloţi?
SL: „Da, maşina este plăcut de condus. Motorul performant îţi
permite să te bucuri la maxim de acest şasiu. Desigur, ca de
obicei, ne-am dori mai multă putere, dar cred că noile maşini de
WRC vor fi foarte spectaculoase. Ca pilot va trebui să optimizezi
traiectoriile pentru a obţine cea mai mare viteza posibilă în
viraje.”
Ce reprezintă acest sezon pentru tine?
SL: „Este o provocare cu mai multe necunoscute decât în anii
precedenţi. Rivalii noştri şi-au dezvoltat maşinile şi va trebui să
aşteptăm raliurile de început pentru a stabili o ierarhie. Dar
înainte de această trebuie să fiu mai rapid decât cei care au
aceeaşi maşina ca şi mine. Să-i bat pe Sébastien Ogier şi Petter
Solberg va fi o provocare dificilă! Cred că va fi un sezon dificil,
dar aceasta nu face decât să mă motiveze mai mult