« Citroën Racing este o mare familie »
Care este sentimentul predominant înaintea începutului
noului sezon? Sunteţi nerabdător, liniştit sau
îngrijorat?
Cu siguranţă nu predomina liniştea! Abia aştept, e adevărat, să
fiu in Suedia pentru a răspunde la toate întrebările care apar în
ziua de azi, să aflu dacă am lucrat bine. Am uitat oare ceva? Vom
avea o idee vagă la finalul primelor speciale, deşi suntem
conştienţi că Suedia nu este un teren reprezentativ pentru
Campionatul Mondial. Trebuie să ne păstram sângele rece: Citroën
Racing este o maşinărie care a funcţionat bine şi nu are de ce să
se defecteze de la o zi la alta. Am deplină încredere în munca
echipei, dar aşteptam cu mare nerăbdare timpii parţiali după
speciala cu numărul 1 din Raliul Suediei!
Credeţi că va trebui să gestionaţi o rivalitate între
Sébastien Loeb şi Sébastien Ogier?
În Suedia va fi simplu. Ambii noştri piloţi pornesc cu zero
puncte la bord. Cum a fost cazul şi în trecut, Citroën le va pune
la dispoziţie un material de curse identic. Daca unul obţine timpi
mai buni înseamnă că este mai rapid şi nu sunt genul să pun
presiune: nu există deci rivalitate de gestionat pentru moment.
Ceea ce vreau să spun este că aparţinem unei aceleiaşi familii.
Titlul la Piloţi este mai mediatizat şi mai valoros, dar pentru noi
contează foarte mult titlul la Constructori. Ambii noştri piloţi
sunt inteligenţi şi intuiesc mizele pentru Citroën.
Citroën Racing Technologies va pune la dispoziţia unor
piloţi privaţi trei DS3 WRC. Care este scopul acestui demers
?
În aşteptarea noilor constructori din WRC, estimez că este
datoria Citroën să participe la creşterea atractivităţii
campionatului. Din acest motiv ne bucurăm de contractele semnate cu
Petter Solberg, Kimi Räikkönen şi Peter van Merksteijn. Nu este un
obiectiv major pentru Citroën Racing să inchirieze maşini de curse,
dar suntem mândri să-i primim în familie pe aceşti piloţi.
Activităţile Citroën Racing nu se limitează la WRC. 2010
a marcat două revelaţii: DS3 R3 şi DS3 Racing. Care este bilanţul
acestor lănsări?
DS3 R3 urmează pe o linie lungă de vehicule destinate piloţilor
privaţi. În câteva luni, modelul s-a impus ca referinţa în
categoria sa. Din punct de vedere comercial, acest lucru se traduce
prin numărul de comenzi sensibil superior aşteptărilor noastre.
Suntem încântaţi de succesul modelului DS3 R3, pe care l-am
integrat în Citroën Racing Trophy organizate în Europa. Acelaşi
succes înregistram şi cu DS3 Racing. Cele 2000 exemplare prevazute
au fost toate vândute şi căutam soluţii pentru creşterea producţiei
anuale.
Care sunt perspectivele în aceste două domenii
?
Conceperea de vehicule de serie sportive este o activitate nouă
pentru Citroën Racing, dar oferă noi perspective mărcii prin
explorarea unor noi pieţe. Încrezători în succesul DS3 Racing, ne
gândim deja la declinarea unor versiuni sportive din celelalte
modele ale liniei DS. În ceea ce priveşte competiţiile clienţi,
suntem foarte interesaţi de o posibilă reglementare „FIA R4”, care
ar permite dezvoltarea unor modele tip R3 cu tracţiune 4×4. Ar fi
un excelent instrument de formare a viitorilor piloţi.
În ceea ce priveşte descoperirea şi pregătirea tinerelor
speranţe, operaţiunile Rallye Jeunes sunt citate deseori ca
exemplu. Citroën anunţa azi un parteneriat cu Federaţia Franceză a
Sportului Auto pentru a reînnoi această operaţiune. De
ce?
Asocierea mi se pare foarte normală. Cu Sébastien Loeb şi
Sébastien Ogier în campionatul mondial de raliuri, Citroën îi face
să viseze pe tinerii francezi. Prin Rallye Jeunes le vom permite să
îşi realizeze visul, propunându-le să îşi demonstreze abilitaţile
la volanul unui DS3. Pentru cei înzestraţi, filiera este deschisă
pentru a ajunge în top.