Campionatul European de Rally Cross este o competiţie aparte în Europa, desfăşurându-se pe suprafeţe similare ca în WRC, dar diferenţa este că nebunia se desfăşoară în mod simultan, toţi concurenţii alergând pe circuit în acelaşi timp. Rezultă astfel o coridă pe patru roţi în care principalii actori sunt maşinile. Mai există o deosebire şi anume faptul că maşinile sunt chiar mai puternice decât în Campionatul Mondial de Raliuri putând primi orice motorizări, nu derivate din fabrică.
Ultimul model venit în nebunia numită Rally Cross este Ford Fiesta. Cei care s-au ocupat de prepararea acestui model pentru competiţie sunt cei de la Ford Team RS şi suedezii de la MSE. Sub capotă se află un propulsor 2.0 litri Duratec Turbo, care hrănit cu etanol dezvoltă 550 CP!!! Colaborat cu masa mai mică de 1.000 kg, acest model zburdă până la 100 km/h în doar 2,8 secunde.
Cei care vor pilota acest model sunt: dublul campion în WRC Marcus Gronholm şi fostul campion în Rally Cross Andreas Erikkson. Astfel în cursa de debut de la Lydden Hill, Marea Britanie, acest model a reuşit să se impună în ciuda unor probleme tehnice.