Clasament Auto
1.Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz (Volkswagen)
2.Mark Miller/ Ralph Pitchford (Volkswagen)
3.Robby Gordon/ Andy Grider (Hummer)
4.Ivar Erik Tollefsen/ Quin Evans (Nissan)
5.Krzysztof Holowczyc/ Jean-Marc Fortin (Nissan)
Clasament Quad
1. Josef Machacek (Yamaha)
2. Marcos Patronelli (Can-Am)
3. Rafal Sonic (Yamaha)
4. Hubert Deltrieu (Polaris)
5. Oldrich Brazina (Yamaha)
Clasament Camion
1. Kabirov/ Belayev/ Mokeev (Kamaz)
2. Chagin/ Savostin/ Nikolaiev (Kamaz)
3. De Rooy/ Colsoul/ Van Melis (Ginaf)
4. Mardeev/ Mizyukaev/ Mardeev (Kamaz)
5. Echter/ Ruf/ Klein (MAN)
Ediţia 2009 a celebrei curse de rally-raid a schimbat continentele pentru ediţia din 2009. Dacă anul trecut cursa s-a anulat datorită ameninţărilor teroriste din Africa, anul acesta organizatorii au ales America de Sud ca loc de desfăşurare a întrecerii.
Mai precis, pampasul argentinian, munţii şi deşertul Atacama din Chile au fost locul de joacă pentru concurenţii dornici de kilometri off-road după pauza din 2008.
Ca de obicei, ASO şi Etienne Lavigne au gândit un traseu solicitant şi dur care avea să fie scurtat de mai multe ori din cauza dificultăţilor întâlnite pe traseu şi vremii nefavorabile.
Iniţial traseul cuprindea 5.650 km de probă specială. Aceştia erau concentraţi în două săptămâni de concurs ce cuprindeau şi o zi de pauză în Valparaiso, Chile. Cursa avea ca punct de start şi terminus oraşul Buenos Aires, Chile. La start s-au aliniat 530 de echipaje din care 230 la clasa moto, 30 de quad-uri, 188 la clasa auto şi 82 de camioane. Echipajele au reprezentat 49 de naţionalităţi.
România avea să fie reprezentată pentru pria dată cu o echipă multinaţională la clasa moto. Vectra Racing Team a strâns sub steagul său trei raideri din România şi doi de talie mondială. Astfel, echipa aliniată la start a fost formată din francezul David Casteau, olandezul Frans Verhoven şi românii Emanuel Gyenes, Romeo Duicu şi Marcel Butuza.
În ciuda unor ghinoane suferite de toţi membrii echipei la startul raliului, David Casteu şi Frans Verhoven aveau să obţină rezultate excelente la final. David Casteau a obţinut locul 4 în clasamentul general iar olandezul Frans Verhoven a câştigat clasa maraton şi a obţinut locul 8 în clasamentul general. În plus, olandezul a reuşit să obţină şi două vitorii de etapă.
Dintre piloţii români doar Romeo Duicu a reuşit să ajungă la finalul cursei obţinând un onorant loc 62 în clasamentul general. A devenit astfel, al treilea pilot român care reuşeşte să termine Dakar-ul. Mani Gyenes şi Marcel Butuza au abandonat chiar la începutul Dakarului sud-american.
Butuza a căzut în prima probă specială şi s-a ales cu o fractură de coastă. A reuşit să termine proba şi chiar a luat startul şi a doua zi dar durerile s-au amplificat. Pilotul braşovean şi patron al echipei a trebuit să abandoneze dar a decis să rămână alături de echipă până la finalul cursei.
În aceeaşi zi, Mani Gyenes avea să abandoneze după ce a căzut într-o groapă nesemnalizată în road-book. Un os fisurat avea să marcheze finalul cursei şi pentru pilotul sătmărean.