Dacia Sandero in IRC cu Nicolas Prost
Inspirat de evoluţia tatălui său în Trophee Andros la bordul
lui Dacia Duster, Nicolas Prost fiul cel mare al
Profesorului, a hotărât să îşi încerce anul viitor norocul tot
alături de Dacia, în Intercontinental Rally Challenge.
Deşi nu are experienţă în raliuri, ci doar pe circuit şi în Trophee
Andros la grupa electrică, juniorul Prost consideră că alături de
Dacia poate câştiga
experienţă. Copilotul lui Nicolas Prost va fi fratele său Sacha
Prost, participarea fiind deci o afacere de familie.
Modelul pe care îl va folosi în raliu va fi un
Dacia Sandero S2000, care are specificaţii similare cu cele ale lui
Renault Clio Sport R3 Maxi, dezvoltat tot de diviza Renaultsport.
Motorul folosit va fi de 2.0
litri aspirat
şi va oferi 230 CP prin intermediul unei cutii secvenţiale
cu şase rapoarte. Materialul de concurs va fi asemănător
tehnic cu cel cu care pilotul de Formula 1 Robert Kubica ar fi
trebuit să participe în Raliul Monte Carlo în luna Ianuarie,
dar din cauza unor probleme
la motor acesta a abandonat înainte de start. Pentru a fi siguri că
nu se mai repetă insuccesul, vor fi cooptaţi direct mecanici de la
uzina de la Mioveni.
În IRC Sandero şi Nicolas Prost se vor bate cu
favoriţii Kris Meeke, Sebastien Ogier la bordul modeleor Peugeot
207 S2000, sau Mikko Hirvonen pe Ford Fiesta S2000. Pentru primul
sezon Dacia îşi propune însă să învingă Skoda, pentru a îşi lua
revanşa pentru înfrângerea din Trophee Andros.
Dacia intenţionează ca prin acest
parteneriat să lanseze un viitor hot hatch Sandero,
oferind astfel publicului internaţional o şansă de a se familiariza
cu performanţele compactei româneşti. Surse din cadru companiei
spun chiar că în viitor este posibil ca Dacia, după modelul
Renault, să îşi introducă divizia Daciasport, care se va
ocupa de pregătirea modelelor de raliu, pe termen lung ţinta fiind
participarea în WRC.
P.S. imaginea are doar ilustrativ şi îi
aparţine lui Dacia Boy,
viitorul designer al modelelor produse la Mioveni.