Vicecampionul Cupei Suzuki din 2013, Mădălin Radu Arhire, a fost şi cel care a testat cel mai puternic fiabilitatea maşinii sale. În echipaj cu Alina Bianca Pop, el a început raliul cu o răsturnare spectaculoasă chiar la shakedown. Apoi, pe drumul către parcul de service, maşina a fost implicată într-un accident rutier, incident după care participarea la raliu părea total compromisă.
Totuşi, echipa sa de mecanici, sprijinită de Wise Motorsport, a reuşit în mai puţin de o oră şi jumătate să readucă maşina în stare funcţională. Chiar dacă a parcurs primele două probe speciale fără primele două trepte ale cutiei de viteze şi următoarele trei probe fără luminile de noapte, Mădălin a terminat fără alte incidente prima zi de raliu. Mai mult chiar, echipajul a venit pe locul doi al Clasei 9 în proba 4, Poiana Mărului, la numai 4 zecimi de primul timp.
Din păcate, a doua zi a debutat cu o nouă ieşire în decor pe proba 6, Poiana 1, incident care i-a tăiat orice şansă de a mai ajunge pe podiumul Clasei 9. „A fost cea mai mare înşiruire de ghinioane din viaţa mea, am avut în 5 ore necazuri cât nu am avut în ani întregi. Vreau să mulţumesc echipei de mecanici condusă de Iulian Niţă, dar şi lui Bobo Barbu, cel care a ajutat până în ultimul moment la reparaţii deşi urma să ia startul în Cupa Dacia. Practic, ei mi-au făcut cadou punctele cucerite la acest raliu” spune Mădălin.
Sebastian Gioarsă/Raluca Magdaş, bronzul Cupei Suzuki de anul trecut, a fost echipajul cel mai constant, venind pe podiumul Clasei 9 în 7 din cele 11 probe speciale. De asemenea, a fost şi singurul echipaj Suzuki care a câştigat o probă specială. Sebastian şi Raluca s-au descurcat excelent pe cele mai dificile porţiuni ale raliului, PS8 şi PS9, Baba Runca şi Cheia, câştigând-o pe prima şi venind pe locul secund pe cea de-a doua.
Din păcate, locul 4 ocupat în ultima probă specială, Râşnov-Pârâul Rece, le-a răpit locul doi al Clasei 9, ei terminând pe ultima treaptă a podiumului clasei, dar pe primul loc în Cupa Suzuki. „Dacă n-ar fi fost cele 15 secunde pierdute pe super-speciala de noapte, când ne-am răsucit într-un viraj de viteză, cred că am fi putut câştiga şi Clasa 9, nu doar Cupa Suzuki. Altfel, a fost un raliu foarte bine organizat, cu atmosferă frumoasă şi mulţi spectatori!” spune Sebastian.
Alexandru Ardelean venea la prima etapă a Cupei Suzuki din postura de cvasidebutant. În ediţia 2013 participase ca pilot la ultimele două etape ale Campionatului Naţional de Raliuri, dar nu terminase nici una din cauza ieşirilor în decor. Alături de copilotul Horaţiu Baltador, Alex şi-a propus ca, de data aceasta, să termine raliul şi, pe cât posibil, să ocupe un loc cât mai bun, aşa încât locurile 2 obţinute atât la Cupa Suzuki, cât şi în clasamentul debutanţilor sunt rezultate excelente.
„Prima zi a fost cam ciudată, dar am avut noroc cu Horaţiu, care are o experienţă foarte mare şi a ştiut să mă ajute. Drept urmare, a doua zi am progresat împreună de la probă la probă. Altfel, pentru prima dată am simţit ce înseamnă gumele de calitate şi alese corect. Deşi mai este o lună până la Arad, noi deja am început pregătirile şi o să facem cel puţin două teste pentru a putea căpăta experienţă. Ne vedem la Arad!” spune Alex.
Pentru echipajul Ioan Zărug/Eugen Tălpălariu, Raliul Braşovului a fost prima prezenţă pe asfalt, astfel încât alegerea pneurilor a fost ceva mai dificilă şi nu le-a permis rezultate deosebite, ci doar acumularea de experienţă în premieră pe această suprafaţă. „Cu toate acestea, suntem bucuroşi că am ajuns la finish fără nici un eveniment neplăcut. Mulţumim sponsorilor noştri pentru susţinere şi înţelegere şi nu în ultimul rând echipei service WISE MOTORSPORT . Felicitări colegilor noştri din Cupa Suzuki pentru rezultatele obţinute şi succes la Arad!” spune Ioan Zărug.
Clasamentul Cupei Suzuki după prima etapă se prezintă astfel:
Următoarea etapă a Cupei Suzuki se va desfăşura pe macadamul de la Raliul Aradului, în 7-9 mai.